Thanksgiving - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 December 2013 | Verenigde Staten, Logandale

Hallo allemaal!
Het is eigenlijk al weer veel te lang geleden sinds mijn laatste blog, maar beter laat dan nooit! Afgelopen donderdag was het Thanksgiving. Dus zijn we naar Bryce Canyon in Utah gereden om Thanksgiving te vieren met de hele familie. Woensdag uit school zijn we gaan rijden en woensdag avond kwamen we aan. Bryce Canyon is een populaire bestemming in de zomer vanwege de bergen. In de zomer is het er lekker warm en toen ik er was in 2011 liep ik lekker in mijn korte broek rond in Bryce. Maar nu was het wel even anders. Het was ondergesneeuwd en het was er -15 graden. Donderdag was het dan Thanksgiving. 's Ochtends zijn we rond een uur of 11 richting een grote zaal gegaan want de familie Whitney bestaat uit meer dan 40 man. Mady en ik hebben de hele ochtend in de sneeuw gespeeld totdat het meertje waarop we aan het 'schaatsen' waren langzaam begon te smelten. We zijn gelukkig bijna droog van het ijs af gekomen maar toen waren onze voeten toch wel erg koud. Summer heeft ons terug naar het hotel gebracht om nieuwe broeken en sokken aan te trekken omdat onze super koud waren geworden. Samen met Sherin en Mady hebben we toen warme chocolade melk gekocht in het winkeltje in het hotel en zijn toen terug gelopen naar de zaal gelopen. Daar aangekomen was het tijd voor het Thanksgiving diner, om 3 uur 's middags. Het eten was super, maar het beste waren de taarten. Er waren pumpkin rolls, pecan pie, butterfinger pie (ja, van de chocoladereep), blueberry pie, cheese cake en nog veel meer andere taarten! Jummie! Na het eten zijn Mady en ik gaan zwemmen in ons ondergoed want we waren onze bikini's vergeten, lekker slim! Op vrijdag is het 'Black Friday' dat betekend dat alle winkels super kortingen hebben! Maar omdat Bryce in de middle of nowhere ligt konden we niet naar de echte uitverkoop gaan. Sherin en ik hebben dus de hele avond online lopen shoppen met kortingen zo hoog als 50%!!
Vrijdag hadden we eerst een gezamenlijk ontbijt in dezelfde zaal als de dag ervoor. Er waren zoveel pannenkoeken dat je er een huis van had kunnen bouwen! Daarna zijn we met z'n alle gaan wandelen in de sneeuw, deze keer heb ik het gehaald zonder te vallen! Applaus graag. 's Avonds zijn Sherin en ik naar de winkel gegaan om eten te kopen, de magnetron maaltijden waren ongeveer een beetje te eten dus heb ik al mijn noten maar op gegeten. 's Avonds was weer een filmavond en zaterdag ochtend was het al weer tijd om terug te gaan naar het lekkere warme Logandale.

Maar ik zal maar beginnen waar ik vorige keer gebleven was. Na Homecoming ging alles weer gewoon z’n gangetje. Maar die week kregen we een stuk of 15 kuikentjes! Blijkbaar kan je hier kippen gewoon met de post versturen want ze kwamen in kleine boxjes. De kuikentjes zijn echt om op te eten, maar ze piepen wel veel!
Op zondag 20 oktober zijn we op konijnen jacht gegaan. We zijn richting de rivier gereden maar om daar te komen moesten we over de treinrails en treinrails brug lopen. Chris zei dat er toch geen treinen op zondag reden dus zijn wij over de treinrails (burg) gelopen. Na het enige ‘bos’ in heel Moapa Valley gevonden te hebben en er een half uur rond gelopen te hebben hadden we nog steeds geen konijnen gevonden. Dus zijn we maar terug gelopen, over de treinrails naar de auto. Op weg naar huis stopte Chris ineens en zei ‘allemaal uit de auto!’ dus wij snel uit de auto en toen wees hij in de verte waar we iets zouden moeten zien. Eerst viel het niet zo op maar er lag een slang in het midden van de weg! Nadat de slang uit de weg was gekronkeld zijn we verder gereden naar een plaats waar de indianen lang geleden hun maïs vermaalden. In de rotsen zag je allemaal holletjes waar ze met stenen hun maïs hebben vermaalt. Ook vonden we stukjes van de punten van hun speren!

Ik had me opgegeven voor een beroepskeuze test omdat het gratis was en waarom ook niet! Dus die dinsdag was het dan ‘het moment van de waarheid’. Nou dat was de meest nutteloze test ooit. Er waren vragen over elektriciteit en auto’s… Chris vertelde me later dat het waarschijnlijk een test was om te kijken of je geschikt was voor het leger. Haha, nou daar ben ik mooi ingetrapt!
Die donderdag en vrijdag hadden we lekker geen school! Donderdag besloten Sherin en Leslie met de quad op stap te gaan. Het eindigde alleen niet zo goed, Leslie probeerde op een bijna verticale rots te gaan wat niet bleek te werken. De quad flipte dus op zijn kop en Leslie en Sherin vielen onder de quad. Leslie belde ons dus helemaal in paniek op maar Summer en Chris waren allebei op hun werk en wij konden niets doen omdat ze te ver weg waren. Uiteindelijk heeft een vriendin van Leslie hun opgepikt en toen ze thuis waren bleek dat Leslie haar arm gebroken had!

Op vrijdag hadden we onze Cross Country Division. Dat is een redelijk belangrijke wedstrijd en niet te vergeten: onze een na laatste wedstrijd al weer! De wedstrijd ging redelijk goed en daarna zijn we lekker gaan eten bij de In ’n Out Burger! Een jongen van ons team had die week samen met wat andere jongens iets gedaan waardoor ze in de jeugd gevangenis waren beland. Gelukkig waren ze daar nu uit maar alle jongens waren verbannen van hun sporten. De jongens mochten niet meer in het Football team maar hij mocht nog wel in Cross Country blijven van de coaches. Uiteindelijk bleek dan dat toch niet mocht en kon hij niet meer meedoen aan de wedstrijden.. Wat erg jammer was want hij was erg goed! Toen ik weer thuis was, was er een pakketje van EF voor Sherin en mij! EF had ons een ‘smores’ pakket gestuurd! Smores zijn crackers met marshmallows en chocola in het midden. Je roostert een marshmallow en dan leg je hem op een cracker, chocola erop en dan een andere cracker als de top! Die avond hebben we dus een kampvuur gemaakt en beide pakketen opgegeten. We zijn zelfs nog naar Wally’s (het tankstation dat een soort van supermarkt is) gelopen om meer crackers en chocola te halen!

Op zaterdag zijn we naar Vegas gegaan, het was de bedoeling dat we zouden gaan wandelen maar uiteindelijk zijn we gewoon boodschappen gaan doen en hebben we uren in de hobbyshop rond gesnuffeld. Sherin en ik hebben wat dingen gekocht om onze kamer op te leuken, drie metalen borden. Er is een ijsje, een welkom bordje en een grote dat zegt ‘Fries, Burgers and shakes’. Die avond hebben we ze meteen opgehangen in onze kamer en het ziet er heel leuk uit! Ook hadden we kleine garnalen gekocht om garnalen cocktails te maken. Het blijkt Mady en ik niet zo goed zijn in het maken van cocktails want ze waren hopeloos mislukt maar ze zagen er wel mooi uit!

Zondag was het eindelijk tijd om de pompoenen uit te snijden! Het blijkt dat ik er heel erg slecht in ben, maar gelukkig was ik niet de enige dus hadden we een ‘lelijke pompoenen wedstrijd’. Het werd gelijk spel tussen Sherin, Mady en mij. Daarna hebben we met z’n alle karamel appels gemaakt! De karamel droop van de appels en het werd een grote zooi maar ze waren super lekker! Helemaal met stukjes amandelen erop!!

De volgende week was het Halloween op donderdag! Summer had het hele huis al weken ervoor versiert met plastic spinnen en andere decoratie. Helaas ben ik werelds meest onhandigste persoon die ooit bestaan heeft en donderdag tijdens de een na laatste training van Cross Country ben ik over een steentje gestruikeld… Iedereen had tegen die tijd al opgegeven en ging niet meer naar de trainingen dus was ik de laatste renner. Dus ben ik met mijn bloedende been terug gelopen naar de High School en daar heeft de trainer mijn wond een beetje schoon gemaakt en ze zei dat ik waarschijnlijk hechtingen nodig had. Zodra Summer thuis was zijn we naar de dokter gegaan en heeft hij me gehecht. 7 hechtingen verder was het ondertussen al 5 uur en tijd om te gaan trick or treaten! Met de andere uitwisselingsstudenten zijn we alle deuren langs gegaan en hebben we flink wat snoep opgehaald! Ik was verkleed als een ninja turtle. Een beetje een last minute kostuum, gelukkig had ik mijn schildpadden rugzak gekocht de week voor Homecoming! Na het trick or treaten zijn we naar een feestje gegaan waar er een groot kampvuur was en daar hebben we chili gegeten en warme chocolademelk gedronken.
Vrijdag was er weer een football wedstrijd in Moapa en zijn we daar heen gegaan. Ons team is erg goed en we winnen bijna elke wedstrijd! Dit was eigenlijk mijn ‘eerste’ wedstrijd omdat ik alle andere wedstrijden steeds snowcones heb verkocht. Ik snapte er niet veel van maar aan het einde van de wedstrijd begreep ik het wel een beetje!
Zaterdag was onze laatste wedstrijd van Cross Country. Ons halve team was geblesseerd dus we wisten wel dat State er niet in zou zitten. De meisjes moesten pas om half 1 rennen, onze laatste wedstrijd ooit !Ik heb desondanks mij hechtingen toch nog best wel goed gerend! Niet mijn snelste tijd maar dat had ik ook niet verwacht. Daarna zijn we gaan eten bij Panda Express en waren we pas thuis rond 5 uur, bijna 12 uur op pad geweest.

Zondag zijn we hooi gaan halen. Dat klinkt misschien saai maar het was best leuk! Niet ver van ons huis is er een boerderij. Ze hadden er pas geboren kalfjes en een hele hoge hooi berg. We hebben onze koe uitgezocht die ze voor ons gaan slachten en een kalfje dat we later kunnen eten. Het was wel een beetje raar zo je eigen koe uit te kiezen die je wilt gaan eten maar je weet in ieder geval wel dat het een goed leven heeft gehad! Na in de hooiberg gespeeld te hebben was het plan om naar huis te gaan. Maar de boer zei dat we onze eigen meloenen mochten halen uit het veld. Nou dat hoef je geen twee keer te zeggen. We hebben de rest van de middag meloenen geplukt en zijn daarna over gegaan naar het plukken van maïs. Op weg naar huis mochten we achterop de trailer om alle meloenen vast te houden en eenmaal thuis hebben we meteen een meloen open gesneden en maïs gekookt.
Dinsdag zijn we met een paar uitwisselingsstudenten en Leslie uit eten gegaan bij de Chinees in Logandale. Wat heel gezellig was! Verder waren het een rustige twee weken. Op 13 november was er een Cross Country ‘feestje’. Iedereen had wat te eten gemaakt wat we gezamenlijk gegeten hebben en daarna kregen we allemaal een diploma. De Seniors kregen een speciaal diploma met een gouden randje wat er super mooi uitzag! Verder gaf Mr. Watkins een praatje over onze tijd als een team waarbij hij een beetje begon te huilen maar wat wel erg mooi was. Op weg naar huis reden we langs een huis verlicht met wel duizend lichtjes! Het was het best versierde huis voor kerstmis ooit!
Zaterdag 16 november hebben we geholpen bij de Valley of Fire marathon. Samen met Jannis heb ik water uitgedeeld aan alle renners en m&m’s voor de renners die dat wilde. Het park was heel erg mooi met allemaal rode bergen en de renners waren erg dankbaar voor onze hulp. ’s Middags hebben we familie foto’s genomen wat ook erg leuk was. Iedereen zag er op en top uit en de foto’s zijn super mooi geworden! Daarna hebben we nog wat extra foto’s gemaakt met Sherin’s camera en ’s avonds zijn we uit eten gegaan bij de Japanner in Mesquite, dankzij papa en mama <3 En hebben we meteen spullen gekocht om een ‘bucket list’ te maken bij de Walmart. Het was een super leuke dag!
Zondag hebben we dus onze ‘bucket list’ gemaakt met alle dingen die Sherin en ik willen doen dit jaar en hij is erg mooi geworden! Het is een grote Amerikaanse vlag met al onze must do’s erop.

De week erop was erg nat. Het had drie dagen lang bijna non stop geregend. Bah. Het was een van de eerste keren dat ik weer regen heb gezien en het kan wat mij betreft wel weg blijven samen met de kou. Door alle regen was onze wifi gebroken wat nogal balen was maar we hebben het overleeft zonder wifi. En vrijdag kwam het hoogtepunt van de week: Catching Fire!! Samen met Dani, Sherin, Johanna, Inger en Maddison hebben we de tweede Hunger Games film gekeken in Las Vegas. Eerst hebben we met z’n alle gegeten bij ‘Thank God It’s Friday’ en daarna was het tijd voor de beste film ooit!! Het was een super leuke avond!

Maandag 25 november was mijn pakketje eindelijk hier! Het pakketje zat zo bomvol met Sinterklaas cadeautjes dat mijn winterjas er niet meer in paste maar iedereen heeft meteen helemaal zin in Sinterklaas en ik kan niet wachten om het te vieren!

Daarna was het Thanksgiving, waar ik alles al over verteld heb. Op de terug weg hebben we een kerstboom gekocht en de hele zaterdag en zondag hebben we het huis versiert met kerstversiering. De boom hangt vol met kerstballen van Leslie, Mady, Bronson en Sage. Ieder jaar krijgen ze een nieuwe bal om in de boom te hangen en het ziet er heel leuk uit! Verder hangen er lichtjes om het huis en hebben we zo’n 4 kalenders die aangeven wanneer het kerst is. Ook hebben we kleine kerst huisjes die licht geven wat er heel lief uit ziet!

Donderdag of vrijdag gaan we Sinterklaas vieren en ik denk dat ik iedereen vanavond of morgen avond hun schoen laat zetten!

  • 03 December 2013 - 08:21

    Omi:

    Hoi Laura, superformiweldigeindigfantakolosachtig blog!

  • 03 December 2013 - 08:55

    Mama:

    Waar blijven de foto's?????
    Leuk blog Lal!!

  • 03 December 2013 - 10:52

    Kim:

    Het is duidelijk te lezen dat je je mega verveeld (niet dus haha), leuk blog en heerlijk om te lezen wat je allemaal onderneemt en dat is best veel, lijkt wel of je niet aan school toe komt. Zaterdagavond gaan wij de surprises doen, zien je dan per Skype!

  • 03 December 2013 - 12:35

    Jamie:

    Wat een leuke dingen allemaal! Ik ben jaloers!
    Nog super duper veel plezier!!
    X

  • 03 December 2013 - 12:41

    Lies:

    Ik heb weer genoten van je verhaal laura .... Ben trots oo je xxx

  • 03 December 2013 - 16:34

    Monique:

    Jemig, wat ontzettend leuk allemaal! Volgend jaar hier ook maar Thanksgiving vieren???? Lijkt me leuk! Zie je zaterdag met ons Sinterklaasfeest!!!!! Ben benieuwd wat ze daar bij jou van Sinterklaas vinden!!
    P.S. Wie heb jij getrokken?????????

  • 05 December 2013 - 14:59

    0ma:


    Hoi Laura,

    leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.

    groetjes oma

  • 24 December 2013 - 13:46

    Tineke En Henk:

    Hi Laura,
    Leuk weer om je blog te lezen.
    Je bent ontzettend druk en maakt veel mee.
    Het is daar wel altijd spannend. Fantastisch toch?
    Ben benieuwd hoe je de Kerst gaat vieren en Oud en Nieuw. Volgende blog?
    We wensen je een hele mooie en gezellige Kerst- en Oudejaarsavondviering.
    Groetjes,
    Tineke en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 16279

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: