Hawaii en track - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Hawaii en track - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Hawaii en track

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Logandale

Hallo allemaal!

Het is alweer tijd voor een nieuwe blog, en na een week uitstellen ga ik hem nu toch ook echt schrijven! Laten we beginnen waar ik gebleven was, de huiswerkdag de week voordat ik naar Hawaï ging.

Nou de huiswerkdag was flink in de soep gelopen, Inger en ik hadden Nederlands eten besteld dat er op vrijdag zou moeten zijn, maar er was iets mis gegaan en daardoor zou het later komen. Uiteindelijk bleek dat het dus op maandag kwam! Ik heb in de ochtend dus al mijn huiswerk afgeraffeld en om 11 uur stipt kwam de UPC bus aanrijden! Na mijn vreugde dansje door het huis heb ik het hele pakketje onderzocht en daarna was het wachten tot Inger kon komen om het eten te maken. We zijn begonnen met de tompoezen en daarna hebben we alle koekjes opgegeten en brood en soep gemaakt. We hadden ook nog saucijzenbroodjes maar toen zaten we zo vol dat we de rest van de dag niets meer konden eten. ’s Avonds was het een soort van foreigner party bij ons thuis want Sherin, Johanna en Maja waren ook bij ons. We hebben met z’n alle Just Dance gespeeld en daarna was de dag al over.
De rest van de week is rustig voorbij gegaan, op donderdag heb ik mijn koffer ingepakt en op vrijdag ben ik naar Michelle gegaan want we zouden samen ons wiskunde huiswerk voor Hawaii gaan doen. Nou veel huiswerk hebben we niet gedaan. Eerst heb ik gekeken hoe Michelle met haar varken loopt, ja varken. Voor de fair in April hebben ze een show waar ze varkens showen, het beste varken wint en daarna worden ze verkocht. Het varken schreeuwde alsof we hem levend aan het opeten waren maar hij luisterde wel! Daarna hebben we Kung Fu Panda gekeken in de bioscoop in Michelle’s huis en toen was het toch echt tijd voor een poging tot wiskunde huiswerk doen. Na vijf minuten hadden we het opgegeven en zijn we Michelle’s koffer gaan inpakken en chocolade waffels met aardbeien gaan eten.

De volgende ochtend moest ik al weer vroeg opstaan, ik overdrijf niet: 3 uur ’s ochtends. Maar de bestemming was het dan ook wel waard: OP NAAR HAWAII!! Het inchecken en alles ging super goed en soepel en de vlucht naar Los Angeles ging ook prima, maar toen begon het drama. We zaten in het vliegtuig dat maar niet begon op te stijgen en alleen maar rond te rijden. Uiteindelijk bleek dat er iets mis was met het vliegtuig en we er allemaal uit moesten. Aan het wachten tot we het vliegtuig weer in konden, kwamen we drie andere exchange studenten tegen uit Italië, Noorwegen en Brazilië. We dachten allemaal dat we wel weer snel zouden vertrekken, fout gedacht. Negen uur (!!!) later vloog het vliegtuig pas, maar gelukkig hadden we het heelhuids naar Hawaii gemaakt. De eerste dag waren we wel verloren, we zouden om 12 uur aan gekomen moeten zijn maar in plaats daarvan werd het 9 uur ’s avonds. We werden begroet met bloemen kettingen en daarna werden we met een shuttle naar ons hotel gereden. Ons hotel was heel mooi en ik deelde mijn kamer met Michelle en twee meisjes uit Noorwegen. Na pizza gegeten te hebben in de lobby zijn we naar bed gegaan, klaar voor onze eerste dag op Hawaii!
Zondag was een vrije dag, omdat nog niet iedereen was aangekomen. We zijn samen met onze roommates gaan hardlopen in de ochtend en daarna lekker gaan ontbijten. Het is zo lekker warm op Hawaii, echt tropisch warm. Die dag hebben Michelle en ik eerst geshopt en daarna zijn we op het strand gaan liggen bakken. En natuurlijk mag je de frozen yogurt niet vergeten, want ze hebben een Yogurt Land hier in HawaiI!! Die middag hadden we onze surfles, en het ging best goed! Helaas liggen er veel stenen in het water en was het water laag waardoor sommige meisjes op de stenen vielen… Gelukkig had ik een goed surfboard en ben ik niet op de stenen gevallen! Het surfen was echt super gaaf! Daarna hebben Michelle en ik weer op het strand gelegen tot het tijd was om terug naar het hotel te gaan. ’s Avonds hadden we een picknick bij het strand met een Hawaiiaanse show speciaal voor ons! Na de show hebben we de zonsondergang op het strand gezien en daarna zijn we Honolulu verder gaan bekennen. Ons toetje was ook om nooit te vergeten: ijs van Häagen Dazs! Ik had een bananensplit met ananas, banaan, aardbeien en vanille ijs, mmmmm.

Maandag was de eerste echte dag van de trip, omdat alle studenten nu waren aangekomen. In de ochtend zijn we naar Diamond Head gelopen, een vulkaan krater die niet meer actief is. Het was me wel de wandeling van de dag, bijna de hele weg was omhoog, maar het uitzicht was om nooit te vergeten! Gelukkig mochten we terug met de bus en daarna hebben Michelle en ik lekker geluncht bij een restaurant bij ons hotel. Ik had een Hawaiiaanse mix genomen, met allemaal kleine gerechtjes uit Hawaii! Daarna moesten we weer snel terug naar het hotel om de bus te halen. We hebben een tour langs de kust van het eiland gehad en zijn gestopt op allemaal mooie plaatsen. Ik heb zelfs walvissen gezien! ’s Avonds mochten we zelf weten wat we gingen doen dus zijn Michelle en ik naar het centrum van Honolulu gelopen en hebben chocolade gegeten bij Godiva, yummie! We hadden ook een klein marktje ontdekt achter wat winkels, waar allemaal kraampjes stonden met souvenirs en andere kleine dingentjes. Daarna was het idee om bij de Cheesecake Factory te gaan eten maar uiteindelijk bleek dat we geen tijd meer hadden omdat we ons om half tien in het hotel moesten melden. Dus hebben we ‘cake to go’ genomen en onze taart op bij het strand opgegeten, wat een zwaar leven.

Dinsdag zijn we naar Pearl Harbor gegaan en hebben we op de USS Missouri gestaan. Na een tour over het schip mochten we ook zelf rond lopen, het schip was net iets kleiner dan de Titanic en toen Michelle en ik helemaal alleen in een deel van het schip waren zijn we toch maar wat sneller gaan lopen. Daarna zijn we naar de herdenkingsplaats gegaan van de USS Arizona, het schip dat was gebombardeerd en waarbij bijna de hele bemanning omkwam. Het was heel indrukwekkend om het schip te zien liggen en je kon de olie nog uit het schip zien komen. De rest van de middag hadden we vrij en omdat Michelle een beetje ziek was zijn we naar de dichtstbijzijnde apotheek gelopen. Hahaha, nou dat was niet dichtbij. Het was zo’n driekwartier lopen maar toen kwamen we uit bij een super grote supermarkt! Helaas hadden we amper tijd om rond te kijken omdat we alweer bijna terug moesten zijn en uiteindelijk besloten we de bus te nemen. We hebben het gelukkig gered en waren optijd klaar voor onze dinner cruise. Het was een mooie tocht langs de kust van Honolulu en er werden verschillende Hawaiiaanse dansen voor ons opgevoerd. Rond het einde van de cruise werd het schip een soort van dans-party-schip waarbij we allemaal Hawaiiaanse maar ook gewone dansjes leerde. Na de cruise hebben Michelle en ik nog een quick stop gemaakt bij Yogurt Land als toetje en daarna zat de dag er alweer op…

Woensdag ben ik ’s ochtends koffie gaan halen in het centrum van Honolulu, ik was al vroeg wakker en kon niet meer slapen dus besloot ik koffie te gaan halen bij een tentje dat ik een paar dagen daarvoor al had gezien. Op de weg naar de winkel toe heb ik met mama, papa en Manon geskyped en uiteindelijk kwam ik terug met niet alleen een koffie, maar ook een açai bowl! Na mijn spectaculaire ontbijt zijn we weer de bus in gegaan om naar het Noorden van het eiland te rijden. We hebben de hele ochtend in de bus gezeten en de kust van Hawaii gezien en ’s middags zijn we gestopt en hebben Michelle en ik heerlijk paella en garnalen gegeten bij een vis restaurantje! Na een pit stop bij een van de wildste kusten van Hawaii, en daar wat foto’s genomen te hebben, zijn we naar het Cultuur centrum gereden. Ondertussen begon het flink te regenen maar de dansshows waren erg mooi. Er waren allemaal vlotten op het water waar iedere afkomst zijn eigen dans deed. Er zijn namelijk veel mensen van andere eilanden op Hawaii en er is dus een mix van veel culturen. ’s Avonds was er weer een diner show waarbij er wat voor ons gedanst werd en daarna begon de echte show! Het was een super mooie show waarbij het verhaal werd verteld van een jongen die opgroeide in Hawaii en de dingen die hij moest doorstaan. Het werd een late avond en we zijn dan ook allemaal meteen naar bed gegaan toen we weer bij het hotel aankwamen.

Donderdag was onze laatste complete dag… De tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt. Vandaag zijn we gaan snorkelen bij Hanauma Bay, waar het water super blauw is en het zand wit. Het was net een snorkel droom en er waren zoveel vissen! Helaas heb ik geen schildpad gezien maar wel heel veel kleurrijke vissen! De rest van de middag hadden we vrij en zijn Michelle, Patricia en ik op zoek gegaan naar een winkel om Michelle’s foto’s te ontwikkelen. Uiteindelijk hadden we een winkeltje gevonden en in de tijd dat we moesten wachten hebben we ananas en frozen yogurt gekocht. Na mijn buik vol te hebben gegeten met all-you-can-eat ananas zijn we richting de grote supermarkt gelopen. Daar hebben we brood gekocht (ja ze hadden er normaal brood, dat kan je toch niet laten liggen?!) en daarna zijn we terug gelopen richting het centrum van Honolulu om daar te gaan eten. Op de terugweg kwamen we langs de brandweerkazerne. De brandweer wagens zijn hier heel erg anders, ze zijn knal geel en hebben een surfboord op de wagen! We hebben dus aan een van de medewerkers gevraagd of we op de foto mochten met de wagen, nogal gênant maar het was wel heel vet! Uiteindelijk kwamen we bij het restaurant aan en het eten was echt heerlijk. Ik had verse tonijn met Hawaiiaanse rijst, een top laatste avondmaal.

Vrijdag, onze laatste uurtjes in Hawaii. Samen met Michelle en Patricia hadden we besloten eerst naar het strand te gaan. ’s Ochtends hebben we eerst uitgecheckt en daarna zijn we op het strand gaan liggen. ’s Middags hebben we smoothies gehaald bij mijn favoriete koffie tentje en daarna zijn we gaan shoppen over het marktje dat Michelle en ik een paar avonden daarvoor hadden gevonden. Toen kwam Michelle erachter dat ze haar credit kaart kwijt was dus zijn we snel terug gegaan naar het hotel, gelukkig zat de kaart in haar koffer en was alles weer oké. Daarna zijn we weer teruggelopen naar het marktje omdat Michelle er een hele leuke tas had gezien en hebben we nog een smoothie gekocht, want smoothies zijn wel heel erg lekker. Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel en met de bus naar het vliegveld te gaan. Gelukkig ging de terugvlucht soepel en makkelijk en kwamen we zaterdag ochtend weer aan in Las Vegas. We hebben de hele dag geshopt en rond een uur of vier waren we weer thuis, ik was helemaal gesloopt maar het was wel een top week. En raad eens, ik hoefde helemaal nog geen afscheid van Hawaii te nemen! Als papa, mama en Manon hier zijn gaan we weer terug!

Zondag heb ik lekker niets gedaan behalve bijkomen van mijn drukke week in Hawaii. En maandag begon track! Track and field is een soort van atletiek, alleen dan kan je onderdelen kiezen. Ik heb gekozen voor het hardlopen, en dan de lange afstanden. Dat beketend dus 800 meter, 1600 meter en de 3200 meter. Track is een veel grotere groep dan Cross Country was, er zijn zo’n 90 leerlingen die meedoen! De training is na school van 2 tot een uur of 3/4. De hele week heb ik alles ingehaald wat ik gemist heb, want over 2 weken worden onze cijfers ingevoerd voor ons derde semester rapport. Ik ben nu weer helemaal bij! Op donderdag ben ik voor het eerst met de fiets naar school gegaan. Het was zo’n 20 minuutjes fietsen het was goed te doen! Maar op vrijdag vertelde Summer ons dat ze ons kon ophalen na track omdat ze nu stage loopt op de Middle School in plaats van de Elementary School en dus eerder uit is. Dus dat was waarschijnlijk de eerste en laatste keer naar school fietsen.

Zondag heb ik geholpen bij de NASCAR races met school, dat zijn formule 1 races. We moesten al vroeg op school zijn en hebben de hele dag programma boekjes geprobeerd te verkopen. Het was erg leuk om te doen en ik heb ook een deel van de race gezien! Het verkopen was flink de moeite waard want we hebben zo’n 6000 dollar verdiend op die dag, er waren dan ook wel meer dan 300,000 mensen!

Deze week was ook een rustige week, vooral track training en daarna naar huis en huiswerk maken. Vrijdag hadden we onze eerste track meet voor alle mensen die nieuw zijn in track. Ik heb de 1600 meter en de 3200 meter gelopen. Na de 1600 meter was ik helemaal gesloopt en ik had bijna de 3200 meter niet gelopen, maar dat is voor slappe mensen dus ik heb het gewoon toch gedaan! De 3200 meter ging veel beter, waarschijnlijk omat ik iets langzamer liep. Ik kan niet wachten hoe dit seizoen gaat, en ik hoop dat ik geen last krijg van mijn heupen, of val over een stomme steen!
De meeste toetsen zitten er nu gelukkig op en volgende week is de laatste week van dit semester. Daarna is het alweer tijd voor het laatste semester! Over minder dan een maand zijn Opi en Omi hier, en ik kan niet wachten om met z’n drieën naar de fair en San Diego te gaan!! Dan voor je het weet zijn papa, mama en Manon hier en gaan we lekker nog een keer naar HawaiI!

  • 16 Maart 2014 - 19:54

    Monique:

    Jeetje, Lau wat zal jij moeten wennen als je weer in Nederland bent.....
    Geniet nog maar lekker meid! Vet cool allemaal!
    (jaloersssssss...)

  • 17 Maart 2014 - 09:24

    Omi:

    Knap hoor dat je de tweede track ook hebt gelopen! En wat een leuke week op Hawaii. Nog heeeel even en dan zijn we bij je. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 16286

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: