Hawaii en dan begint het aftellen - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Hawaii en dan begint het aftellen - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Hawaii en dan begint het aftellen

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Logandale

Nou, dit is het dan. Mijn laatste blog vanuit Amerika. Over twee weken zit ik weer in Nederland, fijn in de regen waarschijnlijk… Ik vlieg op 11 juni, om half 8 ’s ochtends, en kom dan om 12 juni om half 9 aan in Nederland. Maar laat ik eerst maar beginnen met waar ik gebleven was, in april toen mijn ouders en zusje kwamen.

Op vrijdag zouden papa, mama en Manon me komen ophalen uit school, nadat school was afgelopen moest ik nog even wachten op school, want ze hadden per ongeluk de lange route genomen langs het meer in plaats van de snelweg. Maar uiteindelijk was het dan zo ver, eindelijk waren we weer samen!! Na iedereen een dikke knuffel te hebben gegeven zijn we naar mijn huis gereden en hebben we daar gewacht en al het Nederlandse eten gegeten tot Chris en Summer thuis kwamen. Daarna hebben we met z’n alle nog wat gepraat en toen namen we Mady mee naar het Golden Nugget hotel in Las Vegas. We zijn meteen het zwembad in gegaan om te gaan zwemmen en de glijbaan door het aquarium met de haaien uit te testen. De glijbaan was super vet maar daarna moesten we snel gaan douchen want we zouden die avond naar een show gaan. We zijn naar ‘O’ gegaan, en het was helemaal niet erg om die show twee keer te zien! Het blijft een prachtige show. Voor de show hebben we nog even wat gegeten in het Bellagio hotel, vlak bij een hele grote bloemen tuin en daarna zijn we naar de show gegaan. Na de show was het al laat dus zijn we lekker terug naar ons hotel gegaan om te gaan slapen.
De volgende ochtend hebben we eerst ontbeten in een restaurantje dat ik had gevonden dankzij Google Maps, het eten was er erg lekker en was het wachten waard! Daarna zijn we richting de Strip gereden om daar te gaan winkelen. Ook hebben we de gondels in the Venetian hotel bekeken en hebben we Carlos Bakery gevonden! Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan omdat we die avond zouden gaan eten met de hele familie Whitney. We zouden eerst met zijn alle gaan zwemmen maar het weer was niet super dus hebben we wat over de Fremont Experience gelopen en zijn daarna wat gaan eten met z’n alle. Na het eten zijn we de straat weer opgelopen waar een soort random dans feest was ontstaan en mensen als idioten stonden te dansen. We hebben er een tijdje naar gekeken en daarna is de hele familie weer naar huis gegaan en waren we met z’n vieren.
Zondag ochtend was het plan te gaan ontbijten in het Circus Circus hotel, maar daar konden we drie keer niets vinden dus nadat we de Adventure Dome hadden bekeken, een soort indoor pretpark, zijn we naar het hotel waar ik met Opi en Omi heb geslapen gereden en hebben we daar ontbeten. Na het ontbijt zijn Manon en ik stiekem in de tuin van het hotel gegaan om het zwembad te bekijken en we hebben ook nog even gegokt. Daarna zijn we naar de Fashion Show Mall gereden om daar nog wat te winkelen tot we naar het vliegveld moesten.

We kwamen ’s avonds laat in Honolulu, Hawaii aan en zijn toen meteen gaan slapen, want we waren allemaal dood moe van de vlucht.
In de ochtend hebben we ontbeten in het hotel, lekker aan het strand! Daarna zijn we richting het Noorden gereden, of tenminste, dat dachten we. Na een paar uurtjes aan het mooie Kailua beach te hebben gezeten kwamen we erachter dat dat helemaal niet in het Noorden lag, maar het was nog steeds een super mooi strand! Toen we terug kwamen in ons hotel, waren onze koffers verplaatst naar onze nieuwe kamer. De kamer had een super mooi uitzicht op de zee en was echt super mooi! Die avond hadden we gereserveerd bij een Japans restaurant. Nou, we hadden niet echt te hoeven reserveren want er was geen hond. Later kwamen we achter de reden, want het eten was er niet te eten!! Na een awkward gesprek met de manager hoefde we ons eten niet te betalen en zijn we naar de Cheesecake Factory gereden om daar ons ‘tweede’ avond eten te eten. En daarna lekker gaan slapen.
De volgende ochtend hadden we een heel fancy ontbijt, nog mooier dan de dag ervoor. We aten namelijk in de Safeway supermarkt! Na ons super ontbijt zijn we naar het echte noorden gereden, waar we na wat zoeken schildpadden hadden gevonden!! Ze lagen allemaal heel dicht aan de kust en we konden ze zo aaien! Dus zijn we een paar uurtjes bij het strandje gebleven en daarna zijn we naar de jungle gereden! Of tenminste, daar leek het op. We waren in Wimea Valley, en zijn naar boven gelopen naar een waterval. Je kon erin zwemmen, maar het water was nogal koud. Niet dat dat veel uitmaakte, want de weg ernaartoe was al super mooi! Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan, wat gegeten en lekker gaan slapen.
Woensdag was alweer de laatste dag op Oahu! Mama en papa zijn naar Pearl Harbor gereden, maar omdat Manon en ik dat al gezien hadden zijn wij lekker gaan winkelen. Eerst hebben we wat gewinkeld in de hoofdstraat van Honolulu maar daarna zijn we met de bus naar een winkelcentrum wat verderop gereden. Daar hebben we ons de hele dag vermaakt. Na een lange dag shoppen hebben we de bus terug genomen en zijn toen naar de Yogurtland gelopen, want je kan de FroYo niet zomaar weerstaan! We hebben het lekker opgegeten aan het strand en zijn toen terug naar ons hotel gelopen. ’s Avonds hebben we bij Red Lobster gegeten en zijn toen lekker naar bed gegaan want we moesten vroeg opstaan om naar Maui te vliegen!

De vlucht naar Maui was super kort, we waren er al binnen 40 minuten! Eenmaal op Maui aangekomen hebben we onze auto opgehaald, we hadden deze keer een Jeep, en daarna opzoek naar ons appartementje gegaan. Het was nogal moeilijk het appartementje te vinden, want het lag achter hekken en de receptie was weer heel ergens anders. Maar na wat gedoe is het allemaal gelukt en was het al het wachten en zoeken waard, want het was het mooiste appartement dat ik ooit in mijn leven heb gezien!! Het lag direct aan het strand en had een schuifpui over de hele lengte van het balkon! Manon en ik mochten in de grote slaapkamer slapen, wat ook echt een feestje was! Het bed was super mooi maar de badkamer was nog mooier, je kon er zo in gaan wonen! We waren onderweg bij de supermarkt gestopt en hebben daar allemaal lekkere dingetjes gekocht zodat we die avond lekker konden barbecueën!
De volgende dag zijn we naar Hana gereden, een dorpje drie uur van ons appartement vandaan. De weg naar Hana toe ging recht door de jungle en was de mooiste weg ooit. Ook was het de weg met de meeste bochten ooit, het was net een nooit ophoudende achtbaan. Onderweg zijn we super veel watervallen tegen gekomen en overal even gestopt om foto’s te nemen. In Hana aangekomen, stelde het niet veel voor. Dus zijn we doorgereden naar het National Park om daar wat rond te lopen en toen zijn we richting het appartementje terug gereden. Op de terugweg hebben we weer nieuwe boodschappen gedaan en toen was de dag alweer om.
Zaterdag is papa gaan golven en zijn mama, Manon en ik naar het strand vlak bij het appartementje gegaan om daar lekker een relax dag te houden. We hebben gesnorkeld met de schildpadden en lekker aan het strand gelegen. We hebben lekker de hele dag niets gedaan en ’s avonds gebarbecued!
Zondag dacht papa dat hij een surf les voor ons allemaal had geboekt, maar wat bleek is dat het een wet is dat er geen surflessen op zondag gegeven mogen worden en dat hij het voor maandag had geboekt. Dus zijn we maar naar Lahaina gereden, een wat groter plaatste een uurtje weg. Daar hebben we wat over een marktje gelopen, geluncht en toen naar de Yogurtland gereden omdat we wel een afscheids Yogurtland te eten, want op dinsdag zouden we weer terug naar Las Vegas vliegen.
Maandag ochtend hadden we een boot gehuurd. Waarmee we de hele ochtend de zee hebben verkend en op verschillende plaatsen hebben gesnorkeld. Toen we bij een klein eilandje gestopt waren om daar te snorkelen, gingen papa en ik iets verder van het rif af maar toen hield het rif ineens op en kon je zo de diepte in zwemen! Ik voelde me net Nemo die van het rif afzwom naar de boot. We zijn snel terug naar de boot gezwommen en verder gevaren. Het was ons gelukt de surfles om half twee te doen zodat we toch nog konden surfen. In februari ging het surfen beter, want ik was nu niet bar goed. Het was toch leuk om weer te surfen! ’s Avonds hebben we bij een lekker restaurant gegeten met uitzicht op zee en toen was het alweer tijd om Hawaï te verlaten…
We kwamen dinsdag ochtend vroeg in Las Vegas aan, iedereen was doodop en had amper geslapen in het vliegtuig. Dus had papa en extra grote auto gehuurd zodat Manon en ik erin konden slapen terwijl papa en mama de Hoover Dam bekeken. Het plan was eigenlijk om die dag terug te gaan naar Logandale, maar we hebben uiteindelijk de nacht in Vegas doorgebracht. Wat nogal moeilijk was, want alle hotels aan de strip zaten vol! Uiteindelijk hadden we een leuk hotel gevonden waar we de rest van de dag aan het zwembad hebben liggen slapen. We hebben gegeten bij de Cheesecake Factory en hebben nog wat gewinkeld. Daarna zijn we vroeg gaan slapen want we waren allemaal doodop.
De volgende dag heb ik iedereen weer heel Vegas doorgestuurd want ik had een leuk ontbijt tentje gevonden. Het was het rijden waard, want het ontbijt was super lekker! Daarna kregen we geld van papa om te shoppen en zijn we naar de Target gereden waar Manon meteen alles heeft uitgegeven aan make-up. Daarna zijn we nog naar de Victoria Secret gereden en naar de supermarkt en toen op naar Logandale! Manon zou die donderdag mee met mij naar school gaan en bleef dus die avond bij mij slapen. Papa en mama hebben in het hotel in de buurt geslapen. We hebben voor het laatst met z’n viertjes gegeten bij het pizza restaurant in de buurt en daarna hebben papa en mama Manon en mij afgezet. We hebben met z’n alle Just Dance gespeeld en zijn toen gaan slapen. Want we moesten de volgende dag vroeg op.
Donderdag was het dus weer lekker opstaan voor school. Manon zat voor het eerst in een Amerikaanse schoolbus en ging mee naar mijn geschiedenis en Engelse les. In de pauze kwamen paap en mama haar ophalen en was het tijd om afscheid te nemen, want ze vlogen die middag terug naar Nederland… Na een tweede afscheid en wat tranen moest ik gewoon weer naar de volgende les en ging mijn Amerikaanse leventje gewoon weer verder. Ik heb de rest van de week dingen ingehaald die ik heb gemist.
De week erop was een drukke week! Maandag was er een bandconcert van Leslie. Dinsdag was het Leslie’s verjaardag en hadden we een EF bijeenkomst over terug naar huis gaan. Leslie kreeg een iPod voor haar verjaardag! Woesndag was het Bronson’s verjaardag, hij kreeg een iPad mini en ik heb hem de rest van de middag geholpen om zijn Appel ID te maken en alles op te zetten. Donderdag hadden we een band concert van Mady en vrijdag avond gingen we al richting Vegas omdat we dat weekend naar de Grand Canyon zouden gaan!
Vrijdag avond sliepen we in het huis van een medewerker van EF, het was niet de beste nacht ooit want we moesten op de grond slapen met dekens en kussens. Gelukkig was de nacht niet lang want de volgende ochtend moesten we vroeg opstaan om richting de Grand Canyon te rijden! De autorit was lang, maar toen we aankwamen in de Grand Canyon was het het allemaal waard! We hebben een paar uur door de Grand Canyon gelopen, je kan de hele Canyon doorlopen, waar je ongeveer een dag voor nodig hebt en kan op verschillende plaatsen kamperen. Maar wij hebben maar een klein stukje van de route gelopen en zijn daarna met een busje naar verschillende plaatsen gereden om daar andere delen van de Grand Canyon te bekijken en foto’s te nemen. We kwamen laat in ons hotel aan en zijn toen meteen gaan eten. Ik ben met Michelle, Jern en Mina gaan eten in een Amerikaanse Diner op de Route 66.
Zondag hadden we de tijd om alle winkeltjes in het stadje Willams te bekijken, en wat bleek ik ben er al een keer geweest met mijn ouders en Manon in 2011! Ik ben samen met Michelle en Jern winkeltjes gaan kijken, daarna hebben we wat te eten gekocht voor de terugweg en daarna zaten we weer in de auto voor 5 uur. Het plan was door het nationale park te rijden omdat dat sneller zou zijn, maar uiteindelijk bleken er drie ongelukken gebeurt te zijn waardoor we uiteindelijk een uur vertraging hadden.. Dus zijn we omgedraaid en hebben we het uiteindelijk gered om naar Logandale te rijden.
Maandag hadden we lekker vrij! Dus ben ik naar Vegas gegaan met de gastouders van Inger en Jern samen met Michelle. Ze hadden ons afgezet bij de Fashion Show mall waar we gewinkeld hebben en lekker hebben geluncht bij de Italiaan. Tonnetje rond zijn we toen samen met de rest richting Ceasars Palace gereden en hebben we daar het hotel bekeken. Daarna zijn we naar de Costco gereden en hebben we wat boodschappen gedaan en toen zijn we weer terug naar Logandale gereden.
Dinsdag was het Senior Ditch Day! Wat betekend dat alle Seniors gewoon niet naar school gaan. Inger en ik hadden nog een heleboel Nederlands eten over, dus hebben we de hele dag pannenkoeken gebakken en oliebollen en appeltaart gemaakt! ’s Avonds had Mady een piano concert waar we allemaal heen zijn gegaan.
Woensdag was het weer gewoon een schooldag, maar ’s avonds was er een Senior Awards Night. Alle uitwisselingsstudenten kregen een certificaat en er werden allemaal scholarships en andere erkenningen uitgereikt.
Donderdag zijn Inger en ik naar ‘paint the M’ gegaan. Er is een hele grote M geschilderd op de bergen, die de Seniors ieder jaar verven. We reden de mesa op, wat een hobbel de bobbel weg was en hebben toen emmers met verf aan elkaar door gegeven die vervolgens op de M werden gegooid. Op de terugweg zaten we in een Safari auto en die hobbel de bobbelde nog meer dan op de heenweg! Nadat Summer Inger had afgezet, hebben we perziken op de weg naar huis gekocht, ook al hebben we er zelf honderdduizend. Onze zijn nog niet helemaal rijp, en deze wel. Thuis aangekomen hebben Mady en ik alle perziken opgegeten op de trampoline en toen was de dag alweer om.
Vrijdag hadden we onze graduation van EF! We hadden allemaal van die jurken aan en van die hoedjes op en werden per land omgeroepen. Nederland had vier studenten! Dan kreeg je een bloem die je aan je gastmoeder gaf, en een lintje met een speldje van je land die je aan je gastvader gaf. We kregen allemaal onze diploma’s en er waren studenten die een speech hielden of een lied zongen. Na de graduation zijn we gaan eten bij de Macaroni Grill, wat erg lekker was!
Zaterdag was het eindelijk tijd voor de Mud Run! Ik had een wedstrijd online gevonden genaamd de ‘Badass Dash’ waar Sherin, Johanna, Inger en ik allemaal aan meededen! Het was een 7 kilometer wedstrijd, met allemaal obstakels en andere hindernissen. Je moest over muren en hooibalen klimmen, over dingen heen springen, door een tunnel en onder een net kruipen, door de modder kruipen en over bergen klimmen, touwklimmen en door spinnenweb touwen zien te komen terwijl je besproeit wordt met water en nog veel meer! Het was echt super leuk!! Ik was die maandag gelukkig al begonnen met rennen, en het is tot nu toe goed gegaan, nog geen pijn! Ik ga het gewoon weer rustig opbouwen.
Zondag zijn we naar een meer gegaan waar je kan scuba diven, er liggen allemaal voorwerpen op de bodem, zoals een schoolbus, auto’s en andere dingen die je dan kan bekijken. We hebben de hele middag de snorkel en duik spullen bij elkaar gezocht en kwamen in de late middag aan bij het meer. Daar heb ik geprobeerd te duiken, maar mijn oren gingen te veel pijn doen en dus moest ik weer terug… Niet dat dat erg was, want ik heb gewoon lekker mijn boek gelezen aan het meer. Toen we alle spullen aan het terug brengen waren naar de auto werd ik ook nog gestoken door een bij of wesp, super leuk! Eenmaal thuis aangekomen was ik doodop en ben ik meteen gaan slapen.

En dat brengt ons allemaal tot vandaag, vandaag is het Memorial Day en hoeven we dus lekker niet naar school. ’s Ochtends heb ik geholpen in de tuin om onze nieuwe bessen planten te planten en nu schrijf ik mijn laatste blog in Amerika… Deze week heb ik maar lekker drie dagen school! Donderdag middag ga ik naar California voor de Senior Trip en dan is mijn hele avontuur al bijna over…

  • 26 Mei 2014 - 23:18

    Mama:

    Tijd is om gevlogen hé!!! Geniet nog van je Amerikaanse avontuur!!
    Wij zijn blij dat je weer thuis komt!!

  • 27 Mei 2014 - 11:03

    Omi:

    zo!!!!!! supervakantie in Hawai en weer terug ook leuke avonturen. Je zal het wel rustig vinden als je weer in Nederland bent maar wij zijn ook heel blij als je weer hier bent. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 4041
Totaal aantal bezoekers 16287

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: