Homecoming - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Homecoming - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Homecoming

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Logandale

Na een hele drukke week heb ik nu eindelijk tijd om mijn blog weer eens bij te werken! Afgelopen week was homecoming week, een week vol met activiteiten en iedereen gaat verkleed naar school.

Op dinsdag 10 september was onze eerste Cross Country meet, we reden om 2 uur richting Vegas in een schoolbus, maar omdat we met zo 'weinig' mensen zijn heeft iedereen zijn eigen bankje in de bus! Wat wel apart is, is dat jongens en meisjes apart van elkaar moeten zitten. Maar dat is nou eenmaal een van de regels. De wedstrijd ging goed, ik kwam in als tweede! En tijdens de busreis terug stopte we om ergens wat te gaan eten, wat ook erg leuk was!
Op woensdag hadden we een barbecue in het park, iemand had heel veel maïs gekocht in Utah die ze gebarbecued hadden en verder nam iedereen wat te eten mee waardoor er super veel eten was! Na de maïs heb ik een 'gras engel' van al het gemaaide gras gemaakt met Sage.
De woensdag erop was er weer een meet, deze keer bij ons op de high school. Ons parcours is erg moeilijk, veel heuvels en zand ondergrond! Maar de wedstrijd ging toch redelijk goed. Zaterdag had ik een invite, wat betekend dat de busjes om 6 uur weg rijden. Té vroeg. Invites zijn veel drukker dan meets, omdat alle scholen in Las Vegas mee kunnen doen. Terwijl bij de meets maar één tot twee scholen tegen elkaar racen. Na de race kwam ik thuis in een huis vol vers fruit, Summer had een pakket besteld waardoor we twee grote kisten vol met perziken kregen en een mand vol met meloen, ananas, selderij en verse granola. :)
Dinsdag was er nog een meet op onze high school, maar nu begon mijn heup en lies heel erg pijn te doen. Het deed al een tijdje redelijk pijn maar nu werd het maar erger en erger dus zijn we woensdag naar de giropractor gegaan. Hij heeft mijn heup recht gezet, want blijkbaar stond mijn rechter heup hoger dan mijn linker heup. En na twee dagen niet rennen kon ik zaterdag weer mee doen met de invite!

Op 1 oktober hoorde we ineens dat de regering het niet met elkaar eens kon worden en dat er daarom vanaf nu een 'government shutdown' zou zijn. Dit betekend dat alle nationale parken dicht gaan en alle medewerkers zonder werk zitten tot het is opgelost. Wat nou het stomme aan het hele verhaal is, is dat we dat weekend naar Zion zouden gaan. Nou dat ging dus mooi niet door!
Die donderdag was er een speciale assembly. Er werd een nep auto ongeluk nagemaakt met studenten van onze school als slachtoffers. Dit deden ze om ons er van bewust te maken dat er iedere 15 minuten een gewonden valt door een auto ongeluk waar alcohol in betrokken is. De slachtoffers werden echt weggebracht met een ambulance en zelfs een trauma helikopter en we zagen ze niet tot vrijdag middag! Dat maakte wel indruk op iedereen.

Dus omdat we niet naar Zion konden zijn we op zondag maar gaan winkelen in Vegas. Na een sport BH had ik eigenlijk alles wat ik nodig had dus hebben we de rest van onze tijd doorgebracht in Hot Topic. Waar ik met Sage en Mady alle rare kostuums en hoeden heb gepast. Uiteindelijk heb ik ook een Ninja Turtle rugzak gekocht in de vorm van een schildpadden schild, er zaten zelfs maskers bij! Dus hebben we tijdens het wachten op de andere met de maskers gespeeld terwijl iedereen ons raar aankeek.

Op maandag begon homecoming, met 'super hero day' dus iedereen ging verkleed als super held of had een shirt aan met een super held erop. Ik had een Super Mario vest van Mady geleend, omdat ik de dag ervoor al mijn geld al had uitgegeven aan een schildpadden rugzak. Ook erg belangrijk. Na school heb ik met Keypher aan onze spaghetti brug gewerkt voor physics. De week ervoor hadden we al een project waar we een parachute moesten bouwen voor een ongekookt ei met 5 vellen papier en één meter tape. Verbazingwekkend heeft ons ei het helemaal van de top van de bleachers (tribune van het football veld) overleeft, wat ons een 110% als cijfer opleverde!

Dinsdag was het 'Sports Day' maar omdat ik het te koud vond voor een shirt met korte mouwen ben ik gewoon in mijn vest naar school gegaan. Hoewel het overdag nog redelijk warm is, is het 's ochtends toch al behoorlijk koud! En in de school staat de airco non stop aan waardoor het soms echt een vriezer is in de lokalen! Na school heb ik aan onze spaghetti brug gewerkt met Keypher en Ashley, dat is ons project voor Physics. We moeten een brug bouwen met alleen spaghetti en lijm. Dus hebben we met lijmpistolen onze spaghetti aan elkaar gelijmd en onze brug afgemaakt. Dinsdag was ook de dag van onze laatste meet voor Cross Country! De meet was weer op onze high school en iedereen was blij dat we ons parcours niet meer hoeven te rennen. 's Avonds was er de Powder Puff wedstrijd, waar de meisjes football spelen en de jongens zijn cheerleaders in de Man Squad. Eigenlijk was het plan mee te doen met Powder Puff maar omdat ik naar geen enkele training de week ervoor was geweest, besloot ik ook maar niet mee te doen aan de wedstrijd. Wat helemaal niet erg was, omdat het erg lachwekkend was om de jongens cheerleader te zien spelen. En toen ik thuis kwam werd het zelfs nog beter: mijn pakketje was er!!! Lekker marsepein, pepernoten, stroopwafels, chocola, een super lieve brief van Priscilla en niet te vergeten mijn gala jurk voor homecoming!
Woensdag was het 'draag roze dag' voor borstkanker en als quote uit Mean Girls. Na school heb ik Kacy geholpen met haar spaghetti brug tot half 6 en daarna hebben we nog geholpen met de floats voor de parade. Ieder jaar heeft zijn eigen float, wat een soort wagen is die helemaal versiert is. De homecoming roalty, gekozen door de leerlingen, staat op de float en rijd een rondje om de high school heen.
De parade was al op donderdag, om 5 uur zijn Summer, Sage, Mady en ik langs de high school gaan zitten om de parade te bekijken. De mensen op de floats gooien snoepjes en alle kleine kinderen rennen als idioten naar de snoepjes toe. Na de parade was er een assembly waar ze de homecoming queen en king bekend maken. En raad eens, het meisje van ons Cross Country team, McKenna, won!!

Vrijdag was de football game waar we weer snowcones hebben verkocht. Deze football game was anders dan de andere omdat het de homecoming game was. Rond het veld waren ballonen en spanborden opgehangen, de cheerleaders en dansers hadden speciale dansjes ingestudeerd en de band had en speciaal pakje aangetrokken en liep speciale rondjes rond het veld. Alles was helemaal speciaal. Na de snowcone verkoop op weg naar de auto hebben we stiekem een vlag van de lantaarnpalen gehaald. Er hingen allemaal vlaggen voor de parade de dag ervoor en we zijn in de lantaarnpaal geklommen om er eentje uit te halen. Hij hangt nu in Leslie's kamer te pronken.

Zaterdag had ik weer een invite. Deze keer gelukkig pas om 7 uur bij de high school verzamelen! Maar omdat het homecoming was, en er een feest was in de avond, waren er maar weinig mensen die gingen. Met erg veel haast zijn we terug gereden en we waren rond 12 uur weer thuis. Toen hop hop hop, in 15 minuten moest ik klaar zijn om naar de bioscoop te gaan met Jennifer, Sherin en Johanna. We zijn naar de film Gravity geweest die erg indrukwekkend was! Daarna hebben we nep nagels gekocht voor Sherin en Johanna en toen snel naar huis om ons klaar te maken voor de homecoming dance! De dance begon om 8 uur en iedereen had mooie jurken aan. Het feest duurde niet erg lang, want het was om 11 uur al afgelopen. Maar omdat ik zo moe was had ik er niet zo heel veel problemen mee.
Zondag heb ik dus lekker een relax dag gehouden. 's Ochtends lekker geskyped met papa, mama en Manon en 's middags de was gedaan en mijn kamer opgeruimd.

  • 15 Oktober 2013 - 08:07

    Monique:

    Jeetje wat leuk allemaal, Laura!!!!

  • 15 Oktober 2013 - 08:26

    Mama:

    Hey lal!!
    Wat leuk dat je het daar zo enorm naar je zin hebt!!!
    Ben benieuwd wié er in die lantaarnpaal geklommen is.......;)

  • 15 Oktober 2013 - 13:12

    Manonnnnnnie:

    heb tussenuur nu dus lees het net, super leuk, wanneer gaan we weer facetimeeeeen?:D
    xx misje

  • 15 Oktober 2013 - 13:13

    Manon:

    en geef mij ook een schilpadden rugzak! ;o

  • 15 Oktober 2013 - 13:21

    Omi:

    Nieuws uit Woerden 3 is onderweg. Wat een feestweek , leuke school hoor xoxoxo

  • 15 Oktober 2013 - 16:45

    Jamie:

    Wat leuk allemaal!!! Veel plezier nog! xxx

  • 16 Oktober 2013 - 12:33

    FraKiMen:

    Hoi Laura,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven over je belevenissen in Logandale.
    Ons dorp was maandag en dinsdag in het nieuws, alle straten stonden flink onder water en twee buren (aan de andere kant van ons rijtje) hadden zelfs veel water in het huis! De sloten stroomden over, waardoor het water nergens naartoe kon. Nu is alles weer redelijk normaal, wij blijven flink pompen onder het huis om niet te "verzuipen'.
    A.s. maandag krijgen we ons 3e pupje van de KNGF, dit keer met de letter K en het is een reutje, verder is alles nog een grote verassing voor ons. Dat betekend wel dat ik de komende week beneden op de bank slaap, omdat de pup 's nachts er nog uit moet om te plassen.
    Groetjes, Frank&Kim&Menno

  • 01 November 2013 - 08:14

    Lies Bakkenes:

    He Laura leuk om je verslag te lezen wilde het steeds doen maar heb het steeds druk gehad . Wat geweldig en wat een ervaring allemaal, nou meisie geniet er maar van en wij zijn trots op je .... Knuffels van mij en ook van Rene en Djani

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 16292

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: