School & Cross Country - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu School & Cross Country - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

School & Cross Country

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2013 | Verenigde Staten, Logandale

Hallo allemaal, daar ben ik weer! :)
Vandaag is het zondag en de hele familie is naar de kerk gegaan dus is dit een mooi moment om een nieuwe blog te posten dacht ik zo maar!
Gister ben ik met EF wezen kanoën op de Colorado River. We begonnen bij de Hoover Dam en zijn toen 11 mijl (20 km!!!) de rivier af gekanood. Het uitzicht was echt heel erg mooi maar het was wel vermoeiend, we hebben bij elkaar ongeveer 6 uur lang gekanood!! Het was de bedoeling pauze te houden bij de Hot Springs op 1/3 van de tocht, maar na een lange klimtocht naar boven bleken de Hot Springs er niet te zijn... De zandzakken zouden het water moeten tegenhouden maar omdat de zakken oud waren liep al het water er doorheen de grond in. Maar ja, het was wel leuk om weer even een beetje te kunnen klimmen naar boven! Na de kano tocht zijn we nog even snel boodschappen gaan doen en hebben we schoenen gekocht voor Sage en Bronson. Daarna zijn we gaan eten bij Pei Wei, een Aziatisch restaurant. Toen we tegen 8 uur thuis waren was iedereen zo moe dat we bijna meteen zijn gaan slapen. We waren tenslotte al om 4 uur opgestaan..

Twee weken geleden begon mijn eerste schooldag op maandag. Mijn school kleuren zijn blauw en goud en daarom hebben we twee soorten schooldagen: een blauwe dag en een gouden dag. Je hebt dus 2 roosters, voor iedere dag een.
De week voor school begon heb ik mijn rooster gekozen, wat er zo uit zou zien:

Blauwe dag: Graphic Design, PreCalculus Honors, Photography II, Physics Honors
Gouden dag: US History Honors, Foods I, English 12 Honors, Spanish I

Honors betekend dat de klas iets moeilijker is en dat je iets meer huiswerk krijgt. Alle lessen duren anderhalf uur en na twee lessen is er een pauze van 15 minuten.
De lessen beginnen om 7.10 en daarom zijn we al klaar om 13.05! Na school heb ik Cross Country training om 14.00 dus ik moet dan even wachten op school.

De eerste schooldag hadden we een verkort rooster zodat we al onze vakken in een dag zouden hebben. In iedere les praatte de leraar over wat de regels waren en we moesten onze handtekeningen op een lijst zetten zodat ze wisten dat we er echt waren. Het was een beetje saai omdat de leraren maar bleven praten. Om 1 uur kwam in Kacy, een meisje van mijn Cross Country team tegen en zijn we ons samen gaan omkleden voor Cross Country. Iedere training doen we eerst warming up, twee rondjes rond het football veld en dan doen we oefeningen als lunges, high knees en andere strek oefeningen. Daarna rennen we ongeveer 2 of 3 mijl (3,2 tot 4,8 km). En dan zit de training er al weer op! We gaan nu al meer variëren, de eerste twee weken waren vooral om te wennen aan het klimaat en de warmte. Dus nu doen we al meer snelheidsoefeningen en afgelopen woensdag hebben we zelfs het parcours gerend! Ons parcours is een van de zwaardere zeggen ze en ik hoop dat ze gelijk hebben want het was best zwaar! Veel heuvels en zand om door te rennen.
De rest van de eerste week is vrij normaal voorbij gegaan, dinsdag hadden we een 'Back to School Bash' waar we Finding Nemo in het water zouden kijken. Maar toen we daar in onze bikini aan kwamen had iedereen een soort badpak bikini waardoor Leslie, Sherin en ik de enige in bikini waren.. Dus was het plan niet te gaan zwemmen maar toen werd ik met m'n kleren en al het water ingegooid.
Uiteindelijk was het wel gezellig maar toen ging het onweren en moest iedereen het water uit. Omdat ik natuurlijk blond ben had ik geen handdoek meegenomen dus toen is Summer ons komen ophalen.

Vrijdag kwam al gauw in zicht en die avond gingen Chis en Summer samen uiteten dus hadden we het huis voor onszelf! Mady en ik hebben de hele avond met een soort super magneten gespeeld en we hebben een film over een schildpad gekeken met z'n alle.
Zaterdag konden we weer werken! Dit keer ging iedereen mee en hebben we afval van de grond opgeraapt. Na een uur verveelde we ons dood en toen is Summer snacks gaan halen om het wat beter te maken. Twee uur later was de hele grond bijna schoon en toen zijn we met z'n alle gaan eten in een Mexicaans restaurant waar ik een super lekkere kip salade heb gegeten. Rond een uur of 4 waren we weer thuis. Toen zijn Mady en ik op de four wheeler naar Wally's gereden en hebben we chocola gekocht en quarters gewisseld voor mijn quarter collectie. Alle quarters hebben verschillende achterkanten met de staat en nationale parken erop, die ik verzamel!

Zondag was het September en dat betekend dat je duiven mag schieten! Chris, Mady en ik hebben de hele ochtend in de tuin gezeten en geprobeerd duiven te schieten wat me uiteindelijk is gelukt!! Na 3 keer schieten schoot ik een keer raak! De duif hebben we 's avonds gebakken samen met een andere duif die Leslie had geschoten. Helaas waren ze niet helemaal gaar dus hebben we ze niet kunnen eten..
Op maandag zijn Sage, Mady en ik wezen fietsen tot we het zo warm hadden dat we terug naar binnen moesten. Toen zijn wel snel naar Wally's gegaan om een ijsje te kopen.

In Spaans en Foods zat ik met heel veel Freshmen's (eerste jaars) in de klas dus die lessen heb ik veranderd naar een College Nutrition Class en Theater Tech (decors bouwen voor het toneelstuk). Maar dinsdag kwam ik erachter dat Theather Tech een beetje raar was dus heb ik mijn rooster weer terug veranderd van Theather Tech naar Foods. De College Nutriton class heb ik gehouden omdat die mooi aansluit met mijn opleiding die ik wil gaan doen als ik weer in Nederland ben! Nu ziet mijn rooster er dus hetzelfde uit als eerst, alleen is Spaans nu Nutrition geworden.

De meeste lessen zijn niet zo moeilijk, alles wat we met Physics doen heb ik in de vierde al gehad, en alles is in meter dus dat is heel fijn! Maar voor wiskunde krijgen we heel veel huiswerk en het is best lastig! Maar ik doe mijn wiskunde nu samen met Kasy voor Cross Country begint, want ik snap wel wat we moeten doen alleen de woorden snap ik nog niet helemaal. En bij Kasy is het net andersom! Dus kunnen we elkaar mooi helpen!

Zaterdag hadden we onze eerste 'invite' voor Cross Country, waar ik helaas niet heen kon door de kano tocht. Maar een invite is nog niet een officiële wedstrijd, de wedstrijden heten 'meets'. En mijn eerste meet heb ik aankomende dinsdag! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat. Ze zeggen dat de zeven snelste van het team de punten binnen halen, dat is het Varsity team. Hoe het er nu voor staat ben ik de 2e of 3e snelste dus dat zou betekenen dat ik in het Varsity team zit! Als het goed gaat dit seizoen, kunnen we misschien naar Reno naar de Regionale competitie, ik hoop dat we dat halen, dat zou helemaal super zijn!

  • 08 September 2013 - 20:05

    Jamie:

    Klinkt allemaal super leuk Laura!!
    Veel plezier nog.
    xxx

  • 08 September 2013 - 20:15

    Maaike:

    Goed bezig lau! Klinkt tof allemaal! :) Veel plezier weer! ❤ xxx

  • 09 September 2013 - 12:50

    Omi:

    Goh Lau, dat is een heel ander leven dan hier in Nederland . Leuk om dat zo mee te maken. Succes voor dinsdag en vanavond stuur ik je nieuws uit Woerden. Xxx

  • 09 September 2013 - 19:49

    Elke:

    Klinkt echt super leuk wat je daar allemaal doet :) veel plezier nog!!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 16281

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: