Kamp en dan hup naar de familie Whitney! - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Kamp en dan hup naar de familie Whitney! - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Kamp en dan hup naar de familie Whitney!

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Logandale

De tijd gaat zo snel! Ik ben nu al 5 dagen bij mijn gastgezin en al 16 dagen van huis!!
Op dinsdag 23 juli vloog ik via Londen naar Boston, de vlucht duurde lang maar het was een mooi vliegtuig, je kon er zelfs je mobiel opladen! Wat wel super fijn was omdat ik met mijn domme kop mijn mobiel was vergeten op te laden thuis..
Na een lange vlucht en een busrit van 3 (!) uur van Boston naar Northfield werden we uitbundig begroet door alle medewerkers en returnees van kamp, ook al was het midden in de nacht. We sliepen op de campus van een universiteit en hadden verschillende dorms. Ik sliep op de kamer met 2 andere meisjes, Laura en Ellinor uit Denemarken en Zweden.

De eerste dag van kamp begon super, om 5 uur 's ochtends begonnen de militairen (ja, er zat ook een militairen kamp) rondjes te rennen, zich op te drukken en te marcheren en dat moest natuurlijk wel met geschreeuw erbij! Na het eerste ontbijt hebben we de campus verkent en heb ik mijn eerste 'commando hike' gedaan, een super leuk spel in de prachtige bossen van de staat Vermont. Het is een soort van verstoppertje, er wordt een aantal seconde en stappen genoemd en binnen de tijd moet je binnen het aantal stappen van de leider verstopt zijn. Zodra hij je ziet, ben je uit.

De volgende dag begon het kamp officieel, alle studenten waren compleet en de lessen startte. Ja dat hoor je goed, er was school op het kamp. 4 lessen iedere dag, English, Life in America, Current Issues en Geography. Omdat er zo'n 600 studenten op het kamp zaten werden we in 6 High School's verdeeld. En binnen die 6 high school's weer in 4 groepen: oost, noord, zuid en west. Ik zat in Kennedy South, de Cougars. De lessen waren leuk en na de lessen waren er activiteiten die je kon doen, zoals Commando Hike, Fitness, Yoga, Arts, Drama, Board games, Frisbee, Volleybal, enz.
Het eten op het kamp was natuurlijk erg Amerikaans, hamburgers, pizza en patat. Maar ze hadden ook vlees met iets van groente, soep en salade en natuurlijk toetjes! 's Avonds hebben Manja, Dion, Raoul en ik de tv kamer gevonden waar ze de beste bank ooit hadden en we tot onze kamer hebben veroverd voor de rest van het kamp.

Zaterdag was er een Volleybal toernooi, iedereen ging in zijn school kleuren, de onze was geel en schreeuwde voor zijn team. Helaas was ons team niet zo goed maar het was wel heel leuk!

Op zondag zijn we naar Boston geweest, wat super leuk was! We vertrokken super vroeg en waren rond 11 uur in Boston, dus hadden we lekker de hele dag daar! Als eerste zijn we naar Quincy's Market gegaan en hebben we door de haven gelopen. Daarna natuurlijk gaan shoppuuuuuhh!! Maar niet te veel kopen, want dan past het niet meer in je koffer..

Ze hielden ons goed bezig op camp, de volgende dag gingen we naar een baseball game! In de bus kregen ik en Murriel (van Zwitserland) een doosje met Crackerjacks, popcorn met karamel! Beide teams waren niet super goed maar uiteindelijk wonnen de Vermont Lake Monsters, het team van de staat Vermont waarvoor we allemaal aan het cheeren waren. Ze hadden echt een hele lieve mascotte, een groene dinosaurus die rond reed op een quad.

Woensdag zijn we naar het strand geweest en donderdag ben ik gaan Commando Hiken met Ellinor en was er een hypnose show. 's avonds vond Ellinor alleen een doorn in haar been, dus wij in ons pyjama naar de zusters maar die kregen de domme doorn er niet uit...

Op de een na laatste dag hadden we de volleybal finale. Omdat ons team zooo slecht was hebben we de finale niet gehaald, maar de 2 teams die tegen elkaar moesten spelen waren wel erg goed! Daarna speelde de teachers tegen de returnees maar die waren allebei even goed dus de wedstrijd duurde voor eeuwig..

Op de laatste dag, vrijdag kregen we onze vliegtijden. Ik zat op een andere vlucht dan Sherin, beetje vreemd maarja. Sherin zou rond iets van 10 uur 's ochtends in Las Vegas aankomen en ik rond 8 uur 's avonds. Wat wel fijn was was dat ik met Marthe en Inger vloog, dus ik hoefde me niet alleen te vermaken en verdwalen op het vliegveld! Daarna kregen we ons diploma en de rest van de dag hadden we om te pakken. Het koste wat moeite, maar het is me gelukt om mijn koffer dicht te krijgen! (ik moest erop gaan zitten...). Omdat ik mijn koffer de dag van tevoren al had ingepakt hebben Ellinor en ik maar domme video's gekeken en naar muziek geluisterd.
's Avonds hadden we een dance en daarna was het tijd om afscheid te nemen van alle geweldige mensen die ik op kamp heb ontmoet.. Kamp was echt super!

Als een van de enige mensen kon ik slapen, wat wel super fijn was maar ook een beetje en zonder Ellinor en Laura op de kamer... De hele gang was leeg maar omdat ik zo moe was viel ik als een blok in slaap. Mijn bus vertrok om kwart voor 8 en toen begon de lange lange reis naar Las Vegas. We moesten overstappen in New York maar dat was gelukkig allemaal heel dicht bij elkaar. Helaas hadden we in het vliegtuig naar Vegas geen eigen tv dus hebben Marthe en ik ons vermaakt met boekjes van Las Vegas bekijken, muziek luisteren en slapen.

Eenmal in Vegas aangekomen liepen Marthe, Inger en ik helemaal zenuwachtig naar de bagageband waar we vrijwel meteen onze gastouders zagen staan met borden met onze naam erop.
Summer en Chris waren er allebei om me super vriendelijk te ontvangen en al mijn zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon. We zijn meteen richting Logandale gereden. Eenmaal in huize Whitney aangekomen kreeg in een tour door het huis, alles is op de begane grond en het huis is redelijk groot. En dan heb je de tv nog niet gezien! Die is volgens mij serieus langer dan mij! Nadat ik Sage, Bronson en Madyson heb ontmoe ben ik naar mijn kamer gegaan (die ik met Sherin deel) en hebben we allebei onze spullen uitgepakt en zijn we gaan slapen. Leslie was niet thuis want ze is op kamp in Idaho.

De eerste ochtend werd ik wakker en zag ik twee bruine ogen naar me staren vanuit de tv kamer en toen iemand wegrennen. Dat was dus Sage. Toen ik uit bed kwam waren Chris, Madyson, Sage en Bronson bezig met wafels maken en eieren en bacon bakken. Na het ontbijt zijn we naar de Valley of Fire State park gereden en hebben we daar wat rondgelopen tot het te warm werd. Gelukkig hebben alle huizen hier airconditioning zodat het binnen lekker koel is! Eenmaal weer thuis hebben we Shark Week gekeken met z'n alle en de regels besproken.

Maandag is de dag dat ik weer ben gaan rennen. 's Ochtends vroeg want anders wordt het veel en veel te warm. Na 5 kilometer was ik al dood en duizelig, dat viel een beetje tegen dus dat gaan we langzaam opbouwen! Daarna zijn we naar het museum van de Indianen gegaan. Er is een Indianen reservaat hier heel dichtbij en in het museum liggen dingen die gevonden zijn uit de tijd van de indianen in en rondom Moapa Valley. Daarna zijn we boodschappen gaan doen en toen was het Shark Week tijd!! Ook hebben we alle mini zeesterren in het aquarium een naam gegeven. De meeste heten Fishy want dat is een leuke naam. Als avondeten mocht ik iets bedenken, dus heb ik de pasta salade van thuis gemaakt, die redelijk goed gelukt was en gelukkig vond iedereen hem lekker! Ook vertelde Summer en Chris me dat Sherin en ik hier kunnen blijven als we willen. Wat helemaal super duper fantastisch is want deze familie is geweldig! :)

Dinsdag ochtend weer hardgelopen en oatmeal als ontbijt <3 oh wat heb ik m'n oatmeal gemist 's ochtends. In de middag kwam Kim, de uitwisselingsstudent van de familie 2 jaar geleden. Met z'n alle hebben we Reibekuchen gemaakt en kip, maar de Reibekuchen faalde zo hard dat we brood met pasta salade en kip hebben gegeten. Maar het proberen was wel leuk!

Woensdag zijn we gaan bowlen voor Madyon's verjaardag (die begin Juli was but who cares!). Ik heb weer bewezen dat ik de meest waardeloze bowlster ooit ben maar het was wel leuk! Daarna zijn we naar een pizza restaurant gegaan. Waar ze de GROOTSTE PIZZA OOIT. hadden! Hij was 24 inches lang, wat iets van 60 cm is!!!!

En dat brengt ons allemaal bij vandaag, donderdag. Vandaag ben ik om half 5 's ochtends opgestaan om mee te gaan naar Chris zijn werk. Summer en ik hebben de hele dag rondgereden in een water truck. Wat eigenlijk een soort vrachtwagen is. Het duurde even, maar uiteindelijk wisten we hoe het bestuurd moest worden en waar het water uit moest komen! 's Middags heb ik voor het eerst weer fatsoenlijk brood gegeten! Eindelijk brood dat niet super zoet is! En daarna weer vrolijk verder met water over het land sproeien en meer water gaan halen bij de water kraan. Gelukkig was er een goede airconditioning in de auto!
Tot zo ver is mijn tijd in Logandale super! Ik heb het heel erg naar mijn zin en de familie Whitney is echt geweldig! Morgen ga ik weer met Chris mee naar zijn werk en volgende week gaan we Sherin en mij registreren voor school! Ik hoop dat ik bij het Cross Country team kom :) School begint de 26e en ik kan niet wachten om te beginnen en al mijn lessen te kiezen!

  • 09 Augustus 2013 - 08:09

    Maaike:

    Hee lau!
    Wat goed om te horen dat je het zo leuk hebt!
    Geniet nog even van je vakantie en veel plezier op school!
    Xxxx

  • 09 Augustus 2013 - 09:56

    Omi:

    Hoi Laura, super leuk verhaal. Wat een avontuur dat werken met zo'n tankauto! Ze zijn toch niet zo preuts als ik dacht want ik zie op de foto's dat je korte broekjes en hemdjes kan dragen. Gelukkig maar met die hitte daar maar daar wen je vast wel aan. Xxxx

  • 09 Augustus 2013 - 10:47

    Lies:

    He Laura we hebben genoten van je reisverslag en blij dat het allemaal goed gaat we blijven je volgen ....GO FOR IT GIRL xxx Lies Rene en Djani

  • 09 Augustus 2013 - 12:06

    FraKiMen:

    Hoi Laura,
    Wat een leuk verslag van je eerste weken in de VS en dat je ons allemaal via deze site op de hoogte houdt van je avonturen! Geniet lekker van je Amerikaanse avontuur.
    Liefs Frank&Kim&Menno

  • 09 Augustus 2013 - 13:18

    Petra:

    Wauw gaaf hoor!! Fijn dat je gezin leuk is! Best spannend en dapper hoor! Volgens mij gaat alles wel goed komen en ga je een geweldig jaar tegemoet. Heeeeeel veel plezier! X!

  • 11 Augustus 2013 - 13:57

    Hans&Monique:

    Hey lieve Lau! Wat een belevenis zeg!!! Klinkt superdepuper leuk!!!!
    Wat fijn dat je bij je gezin kan blijven hè?!!
    Wacht met spanning op je volgende verslag, want het is zalig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!! Enige nadeel is, dat Bob ook errug enthousiast wordt door jouw verhalen..........
    Heel veel plezier, meid!!!!

  • 16 Augustus 2013 - 15:13

    Jurre & Jamie:

    Lieve Laura,
    Dat klinkt allemaal heel gezellig en leuk!!
    We wensen je nog heel erg veel plezier daar in Amerika
    en blijf schrijven want we willen je graag blijven volgen!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 16277

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: