De laatste weken thuis - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu De laatste weken thuis - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

De laatste weken thuis

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Juli 2013 | Nederland, Woerden

Nog maar twee weken in Nederland en dan is het zo ver, dan begint mijn avontuur in Amerika! Van 23 juli tot 3 augustus ga ik op kamp in Northfield, Vermont samen met een heleboel andere uitwisseling studenten. Daarna ga ik naar mijn gastgezin in Logandale, midden in de woestijn.

Ongeveer 3 weken geleden werd ik gebeld door EF, de organisatie waarmee ik naar Amerika ga. Ik zat in de auto met Opi en Omi, op weg naar Arnhem om een dagje naar het openlucht museum te gaan. Opeens werd ik gebeld door mijn vader: ze hadden een arrival family voor me gevonden! Dat betekend dat ik sowieso de eerste paar weken bij dit gezin kan verblijven. Daarna ga ik door naar een ander gezin of blijf ik bij dit gezin.
Mijn arrival family is de familie Whitney. Ze wonen in Logandale, een klein plaatsje in Nevada. Samen met Overton heet het gebied 'Moapa Valley' en heeft rond de 7000 inwoners.
Het gezin bestaat uit een vader (Christopher, 37) en moeder (Summer, 36) met vier kinderen: Leslie (15), Madyson (11), Bronson (9) en Sage (7). Het is een actief gezin, ze houden van kanoën, kamperen, vissen, zeilen, voetbal, zwemmen, wandelen en cheerleaden. Ook bespelen ze muziek instrumenten, doen ze graag bord spellen, gaan graag uiteten, op familie bezoek en doen aan kerk activiteiten. Ik ben niet de enige die in het gezin komt, er komt ook nog een Duits meisje bij, Sherin (15). Lekker druk wordt het dus zeker! Maar ik denk dat ze wel een redelijk groot huis zullen hebben, ze hebben honden, geiten, een paard en vier quads.

Hoewel ik er heel erg veel zin in heb komt het avontuur nu wel heel dichtbij. Twee weken geleden was het afscheidsfeestje en slagingsfeestje voor mijn vriendinnen, het was de bedoeling een Pool Party te houden, maar omdat het in Nederland altijd regent was het feest vooral binnen. Ondanks de regen hebben we toch nog gezwommen en was het een geslaagd feest! Ik heb een boek gekregen waarin al mijn vriendinnen wat geschreven hebben en die gaat zeker mee naar Amerika. Net als mijn afscheidscadeau, twee hele mooie armbanden!
Gister hebben we de verjaardag van mijn zusje en mij gevierd waarbij ik ook afscheid heb genomen van mijn familie en de vrienden van mijn ouders.

Het begint nu langzaam door te dringen dat ik echt voor een jaar iedereen niet zal zien en de dingen die ik ga missen. Het moment waarop ik me realiseerde dat ik echt voor een jaar weg ga was toen ik mijn baan bij de post en het abonnement op de klimhal en de sportschool moest opzeggen. Ik zal het klimmen en de avonden in de sportschool missen maar ik weet zeker dat er in Amerika ook zat nieuwe sporten zullen zijn waarvan ik niet kan wachten ze uit te proberen! De High School waar ik heenga heet Moapa Valley High School. Het is een kleine school met 600 leerlingen. Omdat het in Nevada zo warm is begint school vroeg, rond 7 uur beginnen de lessen heb ik op het internet gelezen!

De laatste twee weken hier ga ik zoveel mogelijk leuke dingen doen en natuurlijk voorbereiden en inpakken voor Amerika!
Ik ga proberen iedere maand een verslag te uploaden, dus mijn volgende verslag zal vanuit Amerika geüpload worden! Ik kan niet wachten!

Liefs,
Laura

  • 08 Juli 2013 - 19:43

    Tante Monique:

    Meid, wat super spannend allemaal!! Wij gaan jou ook heel erg missen, maar kan bijna niet wachten om je verhalen te lezen!!! En we kunnen ook nog skypen.....
    Ontzettend veel plezier in Amerika!! xxxxxx

  • 11 Juli 2013 - 19:56

    Omi:

    Ik ben super trots op je, wat een ervaring, een jaar in een ander land met een andere cultuur. Als ik jong was geweest had ik dat ook wel graag gewild. Geniet van alle mooie dingen en met internet en skyp blijven we toch dicht bij je. :)

  • 23 Juli 2013 - 15:03

    Mama:

    We hebben je nét uitgezwaaid en als het goed is zit nu nu in de lucht!
    Die 10 dagen kamp in Northfield gaan vast heeel leuk worden,
    en in Nevada wordt het helemaal top! Veel plezier mop!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 16292

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: