Klaar met school! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Klaar met school! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Klaar met school!

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 November 2016 | Australië, Kensington

Oeps. Het is alweer veelste lang geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven! Ik ben ondertussen klaar met school en vertrek zondag richting Cairns om de oostkust van Australië af te rijden in een campervan Maar ik zal eerst maar vertellen wat ik de afgelopen weken gedaan heb!

De laatste week van September hadden we spring break en ben ik naar Tasmanië geweest met Kira. We konden bij haar oom die in Hobart woont slapen en hadden onze eigen caravan in de tuin. Ze hadden een heel lief strandhuisje direct aan de zee met een fantastisch uitzicht. Vanaf daar zijn we met een huurauto Tasmanië gaan verkennen. Op maandag hebben we eerst een plaatsje bezocht die gebouwd is door de gevangenen van Tasmanië. Daarna zijn we naar een wildlife centrum geweest om de Tasmanian Devil te zien en 932842903 selfies te maken met de kangaroo’s. Daarna zijn we Mount Wellington opgereden voor een prachtig uitzicht over Hobart en hebben we Hobart zelf verkent.

Op dinsdag heeft Kira’s oom ons Mount Field National Park laten zien waar we verschillende wandelingen hebben gemaakt en watervallen en meren hebben gezien. Tasmanië is zo ontzettend mooi! Daarna zijn we nog naar een grot geweest en ’s avonds hebben we in Hobart in een toetjes restaurant een toetje gegeten. Want toetjes zijn belangrijk. De volgende dag bracht Kira’s oom ons naar verschillende mooie plekken in Tasmanië. Zo zijn we naar Pirate’s Bay geweest, een speciale grot die verbonden is met de oceaan, Tasman Arch en the Blow Hole. Het was heel fijn dat Kira’s oom ons de omgeving kon laten zien, want hij wist precies alle verborgen en super mooie plekjes. Zo zijn we naar de kool mijnen geweest, waar gevangenen kool moesten winnen. De restanten van de gevangenis stonden er nog grotendeels en het was erg indrukwekkend om te zien.
Donderdag moest Kira’s oom werken dus zijn we zelf op pad gegaan. Tasmanië is een stuk kouder dan Sydney en vandaag regende het dan ook. Daarom hadden we besloten naar Bruny Island te gaan om daar rond te rijden. Ondanks het slechtere weer was het alsnog een super dag en hebben we veel van het eiland gezien met weer hele mooie uitzichten. Op de terugweg zijn we gestopt bij een pannenkoeken restaurant dat in een oude trein zit. Ook hadden ze daar een snoepwinkeltje met Nederlands snoep!!! Dus ik heb mijn dropvoorraad weer even aangevuld.
Vrijdag zijn we zelf naar Wineglass Bay gereden, een super witte baai met azuurblauw water. ’s Ochtends regende het KEIHARD, echt niet normaal. Hele weilanden stonden onder water. Gelukkig was het droog tegen de tijd dat we bij Wineglass Bay waren en hebben we onderweg nog (droog) kunnen stoppen voor mooie uitzichtpunten. Omdat het ’s middags veel mooier weer was en de zon zelfs scheen zijn we van het Wineglass Bay uitzichtpunt van bovenaf naar beneden naar het strand gelopen en zijn we daar bij het strand uit gaan rusten. Op de terug weg hadden we nog een klein probleempje: tijdens het achteruit rijden zijn we per ongeluk tegen een andere auto aangereden. Oeps. Gelukkig deed de auto het nog en was de auto volledig verzekerd. Ook was de man wiens auto we in zijn gereden helemaal niet boos en super behulpzaam, dus alles is goed afgelopen .
Zaterdag was alweer onze laatste dag in het mooie Tasmanië… Het was weer wat regenachtig dus hebben we Hobart verder verkent, zijn we een museum in gegaan en hebben we de Botanical Gardens bezocht. Zondag ochtend vlogen we weer terug naar Sydney.

De volgende week was ik ziek en heb ik vooral geslapen en heel veel huiswerk gemaakt, want de week erop stond alweer de volgende trip gepland: Melbourne!

Kira en ik vlogen op Woensdag avond richting Melbourne zodat we de volledige donderdag en vrijdag hadden om de stad te verkennen. Donderdag ochtend hebben we een wandel tour gedaan door de stad om alle leuke plekjes te verkennen. Melbourne heeft straten vol met de meest kleurrijke graffiti tekeningen en fantastische koffie. Na de tour zijn we zelf nog wat straten door gelopen en zelf de koffie van Melbourne geprobeerd. Daarna zijn we naar het Melbourne Museum geweest. ‘s Avonds zijn we de Eureka Tower op gegaan om de zonsondergang te bekijken van bovenaf.
Vrijdag zijn we naar het St. Kilda strand geweest en zijn we vanaf daar in het zonnetje langs de kust gelopen naar de strandhutten in Brighton Beach. Jackie vloog vrijdag ook naar Melbourne dus daarna zijn we met z’n drieën uit eten geweest vlak bij ons hostel om vervolgens vroeg naar bed te gaan. Want op zaterdag werden we heel vroeg (lees: 5.50) opgehaald voor de Great Ocean Road tour!
Zaterdag begon dus lekker vroeg, maar het vroege opstaan werd zeker beloond! We kregen thee en TimTams bij de eerste strand stop, dat zegt al genoeg. We zijn op vele plekken langs de kust gestopt met de mooiste uitzichten over de verschillende stranden en watervallen. Ook zijn we bij een camping gestopt waar ik mijn eerste wilde koala heb gezien! Hij zat in een boom heeeel dichtbij en hij was ook nog eens wakker! Verder waren daar ook papagaaien die je kon voeren en op je gingen zitten! We hebben overnacht in Apollo Bay en hadden de namiddag om de stad te verkennen. Dus hebben we een lange strandwandeling met ijsjes gemaakt en zijn we na het avondeten helemaal doodaf lekker gaan slapen.
Zondag was het weer vroeg op, maar minder vroeg dat zaterdag gelukkig, om de reis langs de Great Ocean Road te vervolgen. De uitzichten deze dag waren nog mooier dan de dag ervoor! We begonnen met een wandeling door het regenwoud en daarna gingen we door naar de 12 Apostles. We hebben ze eerst bekeken vanaf een strand dichtbij, wat al heel indrukwekkend was. Maar om ze vervolgens vanaf bovenaf te zien was helemaal fantastisch. Het was een wat regenachtige dag, maar we lieten onze reis daar niet door verpesten en de uitzichten werden er zeker niet minder mooi van. Vervolgens zijn we naar nog een paar aparte rotsen gegaan, rotsen gladgestreken door de wind, rotsen met een boog in het midden, etc. Daarna zijn we teruggereden richting Melbourne en ’s avonds vlogen Kira en ik terug naar Sydney.

Het einde van het semester kwam ondertussen in zicht dus doordeweeks was het weer hard aan school werken. Zondags zijn Kira en ik naar de Taronga Zoo geweest. De reis er naartoe was al super mooi door een kabellift rit met fantastisch uitzicht over de Opera House en de Harbour Bridge. De stokstaartjes hadden net baby’s gekregen en waren super actief, wat erg leuk was om te zien! Verder zijn we gewoon de hele dierentuin afgelopen en hebben we zo veel mogelijk ‘shows’ bekeken, waar de verzorgers over de dieren vertellen of de dieren trucjes doen.

Daarna was het al mijn laatste week school. De tijd is voorbij gevlogen! Ik had mijn eindpresentatie voor mijn Product Design and Development klas waarbij we ons eindproduct moesten presenteren en onze zelfgemaakte promotie video te zien was. En de laatste opdrachten moesten afgemaakt worden. Gelukkig is dat allemaal helemaal goed gekomen en die zondag vloog ik naar Sunshine Coast om Saskia te bezoeken!
Op zondag ochtend werd ik opgehaald door Saskia en haar vrienden op het vliegveld en zijn we over Noosa Beach naar Rainbow Beach gereden. Het was af en toe wat spannend of we het zouden halen aangezien de auto door twee wielen werd aangedreven en alle andere auto’s mega monstertrucks waren die door vier wielen werden aangedreven maar het is allemaal helemaal goed gekomen zonder ook maar een probleem! Onderweg hebben we nog gepicknickt op het strand en eenmaal in Rainbow Beach aangekomen hebben we daar in de zee gezwommen en lekker aan het strand gelegen.
Maandag zijn Saskia en ik, na een rondleiding over campus, naar Mooloolaba strand gegaan en hebben we een lange strand wandeling gemaakt, geshopt op de boulevard en zijn daarna aan het strand gaan liggen.
Dinsdag zijn we naar Brisbane gegaan en hebben we daar de stad verkend. Na een tweede ontbijt zijn we de Brisbane City Hall in geweest om daar met een lift de klokkentoren op te gaan. Vervolgens zijn we naar South Bank Parksland gegaan, een mooi wandelpad langs het water. Daarna hebben we de ferry genomen naar het centrum en hebben daar nog wat rondgelopen en hebben we de Botanical Gardens bezocht.
Woensdag was mijn laatste dag in Sunshine Coast en zijn we naar de Glass House Mountains gewest. Het was al een hele wandeling naar Mount Ngungun, maar we hebben het ook nog eens voor elkaar gekregen om eerst verkeerd te lopen en compleet de berg te missen. Na onze warm-up wandeling van zo’n anderhalf uur begon het echte werk en zijn we de berg opgeklommen. En het uitzicht was de wandeling zeker waard! ’s Avonds hebben we nog wat dingen voor onze road trip uitgezocht.

Donderdags vloog ik terug en kon ik meteen gaan wassen voor mijn volgende trip met Kira en Jackie: surf camp. Na mijn drie faal ervaringen met surfen had ik toch een klein beetje hoop dat het me ooit zou lukken (spoiler: valse hoop). Vrijdag avond vertrokken we met de trein richting Gerroa, dat ligt zo’n twee uur onder Sydney. Na aankomst werden we in groepen verdeeld en daarna zijn we naar bed gegaan. Zaterdag ochtend was de eerste surf les en ik heb het welgeteld één keer voor elkaar gekregen op te staan! Maar dat maakt niet uit, want in de golven op mijn surfboard spelen was ook leuk. Na lunch hadden we nog een surf les maar de golven waren erg hoog en ik ben een watje, dus ben ik met Kira het water uit gegaan en hebben we het park verkend. Zondag ochtend was er nog een surf les en daarna hadden we de rest van de middag voor onszelf. Daarna zijn we teruggegaan naar Sydney met de trein en dat was het einde van mijn surf avontuur. Voor eeuwig. Toch was het een heel leuk weekend

En dan zijn we al bij vorige week! Vorige week optimaal gebruik gemaakt van de keuken en de sportschool en heb ik mijn to-do lijstje flink verkleind en veel geregeld voor de campervan, mijn reef trip en Nieuw Zeeland reis. En natuurlijk nog heel veel genieten van mijn laatste dagen in Sydney en in Colombo House. Zondag zijn Geneviève, Kira en ik naar de Figure 8 pools gegaan in Royal National Park. Dit zijn rotsen die in de vorm van een acht zijn uitgehold door de wind en zee. Helaas hadden we onderweg de verkeerde trein genomen en stopte de volgende trein niet bij het station dat we moesten hebben waardoor de reis zo’n 2 uur langer duurde dan gepland. Gelukkig hadden we erg ruim gepland, want je kan de figure 8 pool alleen zien met eb. De wandeling naar de pool toe was al erg mooi en de pool zelf was ook indrukwekkend!

Deze week heb ik mijn to-do lijstje nog verder afgemaakt, de laatste inkopen gedaan voor de trip en zoveel mogelijk gekookt met Kira nu we nog een fatsoenlijke keuken hebben. Eergister zijn Kira en ik naar de film geweest en gister hebben we de Run in the Dark gedaan, waarbij we verlicht door het centrum van Syndey hebben gerend. De dagen in Colombo zijn nog maar op één hand te tellen en ik vind het heel erg jammer dat ik hier weg ga. Maar ik heb aan de andere kant ook heel veel zin om te gaan reizen! Morgen ga ik voor het laatst (met mijn vrienden want ik kom nog terug in Sydney) eten bij Speedo’s en Zaterdag avond gaan we naar Soul Burger voor ons laatste avondmaal. Zondag in Cairns gaan Kira en ik eerst onze eerste koala vasthouden, wat nu al het hoogte punt is van de week. Daarna rijden we de oostkust af in onze campervan en zullen we een cruise doen op de Whitsundays. Ik heb er zin in!!



  • 17 November 2016 - 11:09

    Omi:

    jaaaaaaaa! Daar is weer een reisverhaal. Lieve schat wat genieten we hiervan. Geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt. Veel plezier op je volgende trip!

  • 17 November 2016 - 11:45

    Kim:

    Leuk verhaal en de foto's zijn echt geweldig, ik wil ook naar Australie!!!

  • 20 November 2016 - 19:23

    Monique:

    Wat een geweldige ervaringen,Laura! Supergaaf allemaal! Voor Bob gaat het nu ook opschieten, maar helaas....hij wil geen blog schrijven...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 16285

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: