De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 September 2016 | Australië, Kensington

Ondertussen is het hier alweer spring break! Ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat, ik heb al 9 weken les gehad en nog maar 4 weken te gaan. Vannacht vliegen Kira en ik naar Tasmanië, een eiland onder Australië waar we tot zondag zullen verblijven bij de oom van Kira. We hebben een auto gehuurd en zullen daarmee het eiland gaan verkennen, ik heb er onwijs veel zin in! Maar eerst zal ik vertellen over mijn afgelopen maand!

Eind Augustus ben ik dus op zaterdag wezen duiken bij Bare Island ongeveer 20 minuutjes met de bus van hier. Het weer was redelijk goed, dus dat was wel heel fijn! Ik heb twee keer gedoken, veel vissen gezien en zelfs een kleine haai! Tussen de duiken in was er een BBQ en het was leuk om de mensen van de duikclub beter te leren kennen.
Zondag ben ik met Kira naar Manly gegaan, vorige keer hadden we geen tijd om naar het beste uitzichtpunt te lopen dus hebben we dat deze keer gedaan. Het uitzicht was fantastisch en het was een mooie wandelroute. Daarna zijn we teruggelopen naar het strand en hebben we natuurlijk weer frozen yogurt gehaald bij Yogurtland <3 ’s Avonds zijn we gaan eten bij een Mexicaans restaurant met uitzicht over Manly Beach, waar we de zon onder konden zien gaan.

De week erna heb ik veel huiswerk gedaan, want Saskia zou het volgende weekend naar Sydney komen! Op woensdag had ik een excursie voor mijn Aboriginal Sydney klas naar Balls Head, waar ze de originele bomen en struiken hebben laten terugkomen die de Aboriginals gebruikte. De gids vertelde ons van alles over hoe de Aboriginals de struiken en planten gebruikte en hierover moet ik een verslag schrijven. Vrijdag ochtend hebben we onze traditie verder voortgezet en zijn Geneviève, Katrine, Kira en ik gaan ontbijten in een heel lief cafeetje in Newtown. Rond de middag kwam Saskia in Sydney aan! Helaas hadden we niet zo goed weer, dus zijn we naar een winkelcentrum gegaan en hebben daar winkeltjes gekeken en thee en taart gegeten. Daarna was het gelukkig droog en zijn we naar het Opera House gelopen en hebben we avond gegeten bij een Italiaans restaurant.
Op zaterdag was het gelukkig beter weer en hebben we de Coogee to Bondi wandeltocht gedaan! Daarna zijn we gaan lunchen bij Speedo’s (mijn favoriete café hier) en hebben we de bus genomen richting het centrum. Daar zijn we naar de Chinese Garden of Friendship gegaan, een Chinese tuin midden in Sydney. Heel raar om een tuin die zo’n rust uitstraalt te zien in het midden van een drukke stad als Sydney. Daarna dachten we dat het een goed plan was om de Harbour Bridge over te lopen. Het duurde even voordat we de trap gevonden hadden om de brug op de kunnen klimmen maar het uitzicht van het Opera House met zonsondergang was het zeker waard. Vervolgens hebben we de bus terug naar de stad genomen en hebben we gegeten bij Vapiano’s en ’s avonds hebben we de vuurwerkshow gekeken bij Darling Harbour.
Zondag zijn we naar de Blue Mountains gegaan samen met Kira en Jackie. Ik was nog helemaal niet naar de Blue Mountains geweest terwijl dit een van de hoogtepunten van Sydney is! Dus hebben we de bus en trein naar Katoomba genomen om vanaf daar naar de Three Sisters (drie bergtoppen) te gaan. Daar hebben we even rondgelopen en zijn toen richting een waterval gelopen. Vele traptreden en modder ontwijkende pogingen (door alle regen) later kwamen we bij de waterval aan en het was de wandeltocht zeker waard.

Maandag middag vloog Saskia weer naar huis en de week erna was het weer hard aan school werken om mijn opdrachten af te krijgen na mijn weekend vrij. Zaterdags ben ik met Geneviève en nog een paar andere een ijsje gaan eten bij Messina’s na een lange dag huiswerk. Op zondag ben ik met een groepje van Colombo naar het Festival of the Winds geweest in Bondi. Het hele strand stond vol met vliegers en het was een erg mooi gezicht! We hebben een paar uur op het strand gezeten en naar de vliegers gekeken en zijn daarna weer teruggegaan naar huis.

Mijn schoolweek was zoals gewoonlijk weer lessen volgen, sporten en huiswerk maken, zodat we in het weekend leuke dingen kunnen doen! In mijn product development klas ontwikkelen we een product van restafval en onze granola bar van broodkorsten begint steeds meer vorm te krijgen! Vrijdag zijn Kira en ik wezen lunchen bij een Indiaas restaurant vlakbij Bondi Junction, het winkelcentrum in de buurt van de uni. Daarna zijn we gaan winkelen en boodschappen gaan doen. ’s Avonds zijn we naar de film Bridget Jones Baby geweest . Zaterdag zijn Kira, Geneviève en ik naar het strand geweest in Noord Sydney! In Noord Sydney zijn er meer stranden en zijn de stranden rustiger. Na de lunch zijn we weer teruggegaan naar huis omdat we ’s avonds een high tea hadden met meiden van alle andere colleges (huizen). Of dat dachten we. Het bleek meer een soort meeting te zijn want er was geen thee of taartjes. Het was alsnog wel een leuke avond en leuk om mensen van andere colleges te ontmoeten. Toch konden Kira en ik niet zonder onze lang verwachte taart, dus zijn we taart gaan eten bij een taart winkeltje in de buurt.
Zondag zijn Kira, Geneviève en ik naar de Vegan Day Out geweest, waar alle winkeltjes korting en speciale maaltijden hadden. We hebben uren in een leuk tweedehands boekenwinkeltje doorgebracht omdat het regende en lekker geluncht in het café verborgen achterin de winkel.

En dat brengt ons alweer tot afgelopen week, de week voor de vakantie. Op woensdag ben ik met Jackie en Kira uiteten geweest naar een Thais restaurant. Op donderdag zijn Beth, Jackie, Geneviève, Kira en ik naar een Opera geweest omdat we het Opera House heel graag vanbinnen wilde zien. Het was heel leuk om echt daadwerkelijk naar binnen te gaan en een keertje een opera meegemaakt te hebben. Vrijdags zijn Kira en ik wezen lunchen in een café dat bijna alles maakt met red velvet en zijn daarna voor een opdracht van school naar de botanic gardens geweest om naar een tentoonstelling te kijken. Daarna hebben we een ijsje gescoord bij Messina’s en zijn daarna weer richting huis gegaan. Zaterdag was het heerlijk weer en zijn we gaan brunchen bij Speedo’s en daarna aan het strand gaan liggen op Bondi Beach. En toen was het alweer zondag. Vandaag heb ik alles gewassen en mijn koffer ingepakt voor morgen. We vliegen om 6 uur ’s ochtens richting Hobart, de hoofdstand van Tasmanië. Dus dat betekend dat we vroeg op moeten! Maar dat is het vast en zeker waard! Ik heb onwijs veel zin in Tasmanië en de komende maand. Een week nadat ik terug ben gaan Jackie, Kira en ik naar Melbourne en verder ga ik in oktober ook nog naar Saskia toe.
Dan ga ik in november de eerste 2 weken met Saskia en Kira van Cairns naar Airlie Beach rijden in een campervan. We hebben een cruise geboekt waarmee we zullen duiken en rondvaren op de great barrier reef en daarna vliegt Kira terug naar huis. Saskia en ik zullen dan verder doorrijden naar het zuiden. In januari ga ik 3 weken lang duiken en kamperen op een eiland in de great barrier reef met de duikclub, waar ik onwijs veel zin in heb. En in februari vlieg ik naar Nieuw Zeeland om daar de hele maand februari een guided tour te doen waarbij we zullen kamperen op de mooiste plekjes van Nieuw Zeeland! Op 1 maart vlieg ik weer terug naar Nederland, maar ik kan niet wachten wat de komende maanden zullen brengen!

  • 25 September 2016 - 11:13

    Omi:

    druk, druk, druk! Mooi leventje heb je Lau! Veel plezier op al die mooie reizen.

  • 28 September 2016 - 21:00

    Monique:

    geweldig!!!!! Wat een belevenis, ik ben jaloersssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 16275

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: