Tokio en de eerste paar dagen op campus! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Tokio en de eerste paar dagen op campus! - Reisverslag uit Kensington, Australië van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Tokio en de eerste paar dagen op campus!

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Juli 2016 | Australië, Kensington

Een nieuw avontuur in het buitenland betekend ook een nieuwe blog! Komend half jaar ga ik studeren aan de Universiteit van New South Wales in Sydney, Australië. De lessen beginnen 25 juli en ik ga de vakken product design and development, advanced nutrition, environmental earth science en aboriginal sydney ga volgen. Ik zal op de campus gaan wonen in het Colombo Houseen heb er onwijs veel zin in!

Om de lange vlucht naar Sydney te breken ben ik eerst 5 dagen met Saskia naar Tokio gegaan. Ik vloog op vrijdag 8 juli via Moskou naar Tokio waar ik zaterdag ochtend aankwam. Het weer was gelukkig beter dan in Nederland, rond de 28 graden! Lekker weer om op het strand te liggen, minder lekker weer om je zware koffers de trappen van het metro station op te tillen omdat er geen lift te vinden is… Na de work out van de dag liepen we dwars door allerlei kraampjes vol met lampion bloemetjes en langs een grote tempel naar ons hostel. Er was op zaterdag en zondag een festival om de zomer in te luiden, vandaar alle kraampjes bij te tempel. In het hostel kregen we onze wel verdiende kamer met airco en konden we lekker douchen om ons op te frissen. Daarna zijn we richting het nationaal museum van Tokio gegaan, dit museum staat vol met oude Japanse voorwerpen als zwaarden, kimono’s, bordjes en nog veel meer. Het was erg mooi om te zien, maar helaas vielen we bijna in slaap door de lange vlucht. Nadat we het hele museum waren doorgelopen zijn we dus maar op zoek gegaan naar een Starbucks voor wat cafeïne. Saskia had een nieuw soort koffie besteld, waarbij de koffie in stukjes gel zat. Na de koffie konden we weer overeind blijven en zijn we door het park gaan lopen opzoek naar avond eten. We kwamen uiteindelijk uit in een heel Japans straatje met alleen maar kleine Japanse bar/restaurantjes. In een van die restaurantjes zijn we dus gaan eten, wel eentje met een kaart met plaatjes anders snapte we niets van het menu in Japanse tekens. Na het avondeten hebben we eerst nog een soort vla gebakje gehaald en zijn we daarna langzaam terug gegaan richting het hostel.

De volgende dag hebben we eerst lekker uitgeslapen en zijn we vervolgens gaan ontbijten bij Denny’s. Daarna zijn we richting de wijk Shibuya gegaan. Hier staat een heel groot kruispunt met allemaal winkelstraten waar Tokyo om bekend staat. We zijn een paar straten doorgelopen, een van de winkels had een hele selectie aan manga achtige kleren, wat heel grappig was om te zien. Na nog wat verder te zijn gelopen kwamen we uit bij een parkje waar een food festival gaande was! Hele families kwamen er samen om met z’n alle te eten en gewoon lekker in het park te hangen. Na nog wat verder te zijn doorgelopen kwamen we uit in het grote park, waar weer heel veel mensen aan het picknicken waren. We waren eigenlijk op zoek naar een grote tempel, maar nadat we ruim een uur in de brandende zon door het park hadden gelopen zonder de tempel gevonden te hebben, zijn we wat gaan drinken in het katten café. Het katten café is precies wat de titel zegt, een café vol met katten. Je kan de katten aaien en er mee spelen terwijl je wat drinkt! Na het café zijn we verder gelopen door wat Japanse straatjes. Uiteindelijk kwamen we uit op een dure winkelstraat vol designer winkels. Ergens in de straat zat ook een chocolade café, waar we natuurlijk in moesten. Daar hebben we overheerlijke crêpes met chocolade en aardbeien en ijs gegeten met een chocolade milkshake. Deze keten zit ook bij mij op campus en ik kan niet wachten om er vaker heen te gaan! Met onze buiken vol zijn we vervolgens naar de wijk Shinjuku gegaan om in het Tokyo Metropolitan Government Building te gaan. Hier kan je omhoog tot ongeveer de 70e verdieping en heb je dus prachtig uitzicht over de stad. Tokio is zo’n grote stad dat er van alle kanten onwijs veel te zien was! Vervolgens zijn we verder gelopen naar het Samoerai museum, hier kregen we een rondleiding en vertelde de gids van alles over het Japanse leger. Ook mochten we zelf een Japanse krijgers outfit aantrekken en ook hebben we kimono’s gepast! Ondertussen was het al weer rond etenstijd en zijn we gaan eten in een restaurantje dichtbij het museum. Daarna zijn we weer terug gegaan richting het hostel om te gaan slapen.

Maandag zijn we eerst gaan ontbijten bij een restaurantje met de vriendelijkste bediening ooit. Iedereen is al super vriendelijk in Japan, maar deze serveerster knikte en zei dankjewel na zowat iedere zin. Daarna hebben we de metro gepakt richting een tempel. Het was even zoeken, omdat we vanaf de verkeerde kant binnen kwamen, maar we hebben de tempel uiteindelijk gevonden! Bij de tempel stonden ook honderden poppetjes aangekleed met een waaier in hun handen. We wisten niet precies waarvoor het stond, maar het zag er in ieder geval heel leuk uit! Na de tempel zijn we richting Akihabara gegaan, de elektronica wijk. Hier stonden duizenden winkeltjes vol met elektronische apparatuur. We zijn een van de warenhuizen ingegaan, er waren tot wel 7 verdiepingen vol telefoons, laptops, camera’s, computerspellen, koptelefoons en alles wat je je maar kan bedenken. Na een tijdje door de wijk gewandeld te hebben zijn we richting Shimbashi gegaan, want we hadden ’s avonds een fiets tour door Tokio geboekt. Eerst zijn we nog in een Japanse tuin geweest, wat erg mooi was om te zien. Alles is zo netjes en schoon in heel Japan. Daarna zijn we gaan avondeten in een heel chique restaurant, omdat dat het enige restaurant was wat we in de buurt tegenkwamen. We voelde ons zwaar underdressed in onze korte broekjes maar het eten was erg lekker!
Daarna hebben we de fietstour gedaan samen met een Amerikaanse familie. We zijn langs de vismarkt gefietst, door het business district, langs het water en door de wijk Ginza (waar heel veel winkels staan). Het was een erg leuke fietstocht waardoor we toch nog wat meer van Tokio konden zien. Na de fietstocht zijn we teruggegaan naar het hostel, maar eerst hebben we nog ontbijt gekocht voor dinsdag ochtend, want dinsdag gaan we al vroeg richting Mount Fuji.

Dinsdag gingen we dus naar Mount Fuji, de hoogste berg van Japan. We moesten al vroeg uit de veren om op tijd te komen, dus hebben we ontbeten in het hostel. In de gezamenlijke ruimte van het hostel hebben ze van die lage Japanse tafeltjes waar je op een kussentje aan moet zitten. Hieraan hebben we ontbeten en daarna zijn we met de metro richting de Tokio Dome gegaan, want daar zou de bus ons ophalen. Eenmaal in de bus moesten we nog een keer overstappen op de bus richting Mount Fuji en vanaf toen was het ongeveer 2,5 uur rijden. We zijn tot het vijfde station gegaan met de bus, het laatste station waar je kan komen met de auto. Vanaf daar moet je lopend de berg op (wat we niet hebben gedaan). Helaas was het erg mistig en kon je de berg niet altijd zijn, maar gelukkig hebben we de berg wel eventjes kunnen zien! Eenmaal terug in de bus reden we naar een plekje om een echte Japanse lunch te hebben, we aten rijst, tofu, noodles en gefrituurde groente. Na de lunch zijn we richting Hakone nationaal park gereden, waar we via een boot en met kabelliftjes op een berg uitkwamen. Normaal kan je Mount Fuji goed zien vanaf deze berg, maar omdat het zo mistig was kon dat helaas vandaag niet. Gelukkig was het uitzicht naar beneden alsnog heel mooi en was er ook een mooie tempel op de berg. Daarna zijn we teruggereden naar Tokio en zijn we weer richting de Tokio Dome gegaan. Hier was een baseball wedstrijd aan de gang, en er stonden ook heel veel attracties. We zijn in het reuzenrad gegaan, om een mooi uitzicht te krijgen over de stad in het donker. Daarna gingen we op zoektocht naar eten, wat nog niet zo makkelijk was aangezien ze heel weinig vegetarisch eten hadden. Uiteindelijk hadden we toch wat gevonden bij een cafeetje waar we lekker hebben gegeten! Daarna zijn we terug gegaan richting het hostel om papieren uit te printen voor de vlucht van woensdag en onze koffers alvast in te pakken.

Woensdag was de laatste dag in Tokio. Nadat we uitgecheckt waren konden we onze koffers in het hostel laten staan en zijn we richting mijn favoriete koffie café gegaan: Island Vintage Coffee. Dat kende ik uit Hawaii, en ze hebben er de BESTE acaii bowls ooit. Ik was dus helemaal super blij dat ze dat hier ook hadden en heb het beste ontbijt ooit gegeten <3. Daarna zijn we nog even door de straat gelopen om vervolgens richting de imperial garden te gaan. Onderweg daar naartoe kwamen we een Australische jongen tegen die ook de weg zocht naar de tuinen, dus zijn we samen gegaan. Ook deze tuin was weer heel mooi onderhouden en alle bomen zijn in speciale vormen gegroeid. Na een ruim uurtje door de tuin te hebben gelopen zijn we terug gegaan richting het hostel om de tempel nog eens goed te bekijken en souvenirs te kopen. Daarna hebben we de koffers opgehaald en dit keer hebben we gelukkig wel de lift naar de metro kunnen vinden! Eenmaal op het vliegtuig ging alles vrij soepel en zijn we eerst richting Gold Coast gevlogen.
Ondertussen was het al donderdag. Daar nam ik afscheid van Saskia, want die ging met de bus verder naar haar universiteit. Ik nam nog een volgende vlucht naar Sydney. Helaas was mijn vlucht vertraagd en kwam ik wat later aan dan verwacht. Maar eenmaal op het vliegveld kwam de shuttle bus van de universiteit me ophalen en hebben ze me naar mijn hotel gebracht. Ik sliep één nachtje in een hotel omdat ik nog niet in mijn kamer op campus kon. Helaas was de receptie net dicht toen ik aankwam dus heb ik een uurtje moeten wachten voordat ik kon inchecken. Maar uiteindelijk kreeg ik dan toch de sleutel van mijn kamer en kon ik eindelijk douchen! Rond 2 uur ben ik met een meisje dat ik via Facebook had leren kennen richting de campus gegaan en hebben we onze studenten kaarten aangevraagd. Daarna zijn we naar de meeting gegaan voor alle exchange studenten die al waren aangekomen. Er waren al super veel mensen en het was fijn om alvast wat mensen te leren kennen! Na een paar uur met iedereen te hebben gepraat ben ik terug gegaan richting mijn hotel, ik was best wel moe omdat ik bijna niet geslapen had onderweg naar Australië. Ik heb bij een restaurantje in de buurt een burger gehaald en de rest van de avond series gekeken op mijn laptop. Om vervolgens heerlijk te gaan slapen.

De volgende dag was het vrijdag, wat betekende dat ik vanaf 2 uur mijn kamer in kon! Ik ben ’s ochtends de wijk doorgelopen en heb mijn bankzaken geregeld. Rond 2 uur kwam mijn Colombuddy Cian (iemand die al langer in het Colombo house verblijft en je helpt je weg te vinden) me ophalen met zijn auto om me naar campus te brengen! Toen zijn we samen mijn sleutels op gaan halen, of eigenlijk is het meer een kaartje dat je voor de deur houdt om hem te openen. We hebben mijn spullen naar boven gebracht en ik ben alles uit gaan pakken. Mijn kamer is op de 6e verdieping, waardoor we een heel mooi uitzicht hebben over de paardenrace velden en de stad. Ik heb mijn eigen kamer met eigen douche en wc. Beneden zitten mijn keukenkastjes en koelkast, waar ik mijn eigen eten dus kan koken. Toen alles was uitgepakt zijn we samen met een vriendin van Cian naar het winkelcentrum gereden om mijn dekens, kussens, borden en pannen te kopen. Toen we die ook allemaal hadden ben ik alles weg gaan zetten en toen was het al 7 uur. Om 7 uur begon de bijeenkomst in het Colombo House voor de nieuwe inwoners. Er was pizza en iedereen kon elkaar leren kennen. Daar ben ik nog even gebleven en vervolgens terug gegaan naar mijn kamer om te gaan slapen.

Zaterdag moest ik toch nog wat spulletjes halen omdat ik die vrijdag was vergeten. Dus ging ik samen met een Amerikaans meisje naar het winkelcentrum Bondi Junction, wat ongeveer 15 minuten met de bus is. Hier hebben we een poging gedaan om een Australisch telefoonabonnement af te sluiten maar dit ging allemaal niet zo soepel en lukte niet. Daarna zijn we naar Kmart gegaan om onze spulletjes te kopen. De terugweg werd wat lastiger aangezien we niet wisten waar de bus terug vandaan ging, maar we hebben onze weg terug naar campus gevonden! Eenmaal terug op campus heb ik weer alle spulletjes opgeruimd en ben ik boodschappen gaan doen, want dat had ik nog niet gedaan! Ook ben ik terug gegaan naar een andere vodafone winkel, daar kregen ze het wel voor elkaar om mijn abonnement af te sluiten. Nu heb ik dus lekker overal internet! Nadat mijn koelkast en keukenkastje dus ook gevuld zijn ben ik maar meteen gaan koken en gaan eten. Om 8 uur zijn we met nog wat andere Colombo inwoners naar de beste ijssalon van Sydney gegaan, Gelato Messina. Hier hadden ze echt super lekker ijs en ik moet er zeker terug komen! Daarna zijn we met z’n alle terug gegaan richting campus en zijn we gaan slapen.

En dat brengt ons tot vandaag, zondag. Vandaag heb ik de was gedaan, want dat moest echt nog gedaan worden. Verder ga ik zo richting Coogee beach om te kijken of we walvissen kunnen zien! En zo niet: dan heb ik meteen het strand gezien, want dat moet ook echt nog wel gebeuren. Komende week zijn er veel activiteiten gepland door het Colombo House en de universiteit zelf, dus ik denk niet dat ik me hoef te vervelen. Mijn lessen beginnen de 25e en ik ben erg benieuwd hoe mijn vakken me zullen bevallen. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

  • 17 Juli 2016 - 09:52

    Puck Mooij:

    Leuk geschreven Laura! Fijne tijd Daar

  • 17 Juli 2016 - 10:09

    Paul Schalkwijk:

    Je hebt al veel gezien, gedaan en ... Gegeten

  • 17 Juli 2016 - 10:09

    Paul Schalkwijk:

    Je hebt al veel gezien, gedaan en ... Gegeten

  • 17 Juli 2016 - 10:14

    Mama:

    Dat klinkt allemaal heel erg leuk!!
    Gaat een toptijd worden!!

  • 17 Juli 2016 - 22:38

    Kim:

    Jeetje, wat is de tijd in Tokyo omgevlogen, leuk verhaal en foto's

  • 30 Augustus 2016 - 18:59

    Monique:

    Klinkt allemaal super weer, Laura!!!!
    Wat een belevenis (beetje late reactie, sorry)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 16291

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: