San Diego met opi en omi - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu San Diego met opi en omi - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

San Diego met opi en omi

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 April 2014 | Verenigde Staten, Logandale

Hallo allemaal!

Het werd weer eens tijd voor een nieuwe blog, want er zijn nog maar twee maanden te gaan voordat ik weer in Nederland zit. Morgen komen papa, mama en Manon naar Logandale toe. Die zitten nu in het vliegtuig. En opi en omi zijn nu net weer thuis in Nederland. Maar laat ik maar beginnen waar ik gebleven was.

De maand maart was een rustige maand. Ik had een paar track meets en heb het zelfs gemaakt tot een paar van de ‘inventationals’, dat zijn de wedstrijden waar alle scholen naartoe mogen komen. Iedere school kiest zijn 4 beste renners per event en die mogen dan mee naar de wedstrijd. De derde week in maart mocht ik dus naar een van de inventationals in Mesquite. Ik liep de 800 en de 3200, twee events die dicht bij elkaar zitten, dus ik had bijna geen pauze. Ik liep op zich wel goed, maar ik begon last te krijgen van mijn voet en rug en dus liep ik iets langzamer dan normaal.
De week erop was er een inventational op onze High School. Onze track is spik splinter nieuw! Maar nu begon ik steeds meer last te krijgen van mijn rug, dus moest ik de week erop weer fijn naar de chiropractor, altijd leuk. De week erop werd mijn pijn er niet veel beter op en vanaf de eerste week in april heb ik amper gelopen.

Het eerste weekend in April was iedereen naar een begrafenis in Utah, behalve Mady, Sherin en ik. Dus besloten Mady en ik weer naar Overton te fietsen. Helaas had de tandem een lekke band en dus moesten we op aparte fietsen fietsen. Eenmaal in Overton aangekomen hebben we Clam Chowder gekocht in de supermarkt en een milkshake gehaald bij de Inside Scoop. Daarna moesten we begonnen aan de terugwind, alleen begon het super hard te waaien. En je raad het al, tegenwind… De terugweg leek wel drie keer zo lang als de heen weg en toen we eenmaal thuis kwamen hebben we de rest van de dag op de bank gelegen.

De week erop was de week voor Spring Break (meivakantie). We hadden deze week maar drie dagen school, want de fair begon op donderdag!
De fair is een soort van kleine markt en kermis, met tenten waar voorstellingen en concerten worden gegeven. Heel Logandale kijkt uit naar de fair, het is een soort hoogtepunt van het jaar. Na lekker uitgeslapen te hebben ben ik samen met Mady naar de fair gegaan. Daar zijn we meteen in een paar attracties gegaan, een machine die heel snel rond draait zodat het net lijkt alsof er geen zwaartekracht is, een machine waar je in ronddraait en die op en neer beweegt, een zweefmolen en nog veel meer attracties. Rond een uur of een kwam Michelle naar de fair en zijn we naar haar varken gegaan. Op de fair is er ook een onderdeel ‘dieren showen’. Waarbij je je dieren moet laten zien aan een jury en ze beoordeeld worden. De rest van de dag hebben we over de fair gelopen en in de kermis gegaan. We hebben in grote plastic hamster ballen over water gerend (of een poging tot rennen) en ik heb een klimwand geprobeerd op te klimmen, maar helaas was het te glad… In de avond was er een rodeo! Dit was mijn eerste rodeo en het was echt heel erg cool! Er waren competities waarbij de rijders zo lang mogelijk op de paarden en stieren moesten zitten en er waren paarden races waarbij ze zo snel mogelijk om de tonnen moesten rijden. Ook waren er wedstrijden waarbij er lasso’s om kleine stieren gegooid moesten worden. Het was een hele leuke avond!

Vrijdagochtend heb ik eerst ingepakt en daarna ben ik met Sage en Leslie naar de fair gegaan. De hele middag zijn Sage en ik in allerlei attracties gegaan, vandaag zijn we zelfs in de zipper gegaan! De zipper is een attractie waarbij je in een klein hokje zit dat rond draait, alle hokjes zitten aan een groot ovaal dat ook rond draait. Rond een uur of vier ben ik met Michelle mee naar huis gegaan en daar hebben we in de bioscoop ‘You Again’ gekeken met bakken popcorn. Rond een uur of 11 heeft Chris me weer opgehaald, want de volgende dag zouden opi en omi komen!!

Zaterdagochtend, rond een uur of 10 ging de telefoon. Het was omi! Met de vraag waar ze nou naar toe moesten rijden. Omdat de weg ophoud richting ons huis konden ze het niet vinden. Dus ben ik naar buiten gerend, op weg naar opi en omi!! Na een korte rondleiding door het huis hebben we mijn Amerikaanse familie gedag gezegd en zijn we richting de fair gegaan. Daar hebben we wat rond gelopen, zijn met het treintje mee gegaan, hebben naar de varkensraces gekeken (varkens die zo snel mogelijk rennen) en daarna zijn we wat gaan drinken. In de middag besloten we dat het maar eens tijd werd om naar Las Vegas te rijden. In de auto ben ik meteen begonnen aan mijn nieuwe voorraad noten en pepermuntballen uit Nederland. Na onze spullen in het hotel gezet te hebben en even in het hotel rond gekeken te hebben besloten we richting het centrum van Vegas te rijden. Samen met opi ben ik in de Stratosphere toren gegaan. Een hele hoge toren die over heel Vegas uitkijkt! Het uitzicht was super mooi en na er wat gedronken te hebben zijn we weer terug naar beneden naar omi gegaan. Daarna zijn we door gegaan naar de Nike winkel en daar heb ik nieuwe schoenen gekocht, in de hoop dat mijn rugpijn daaraan lag. Toen zijn we weer richting het hotel gereden waar we onderweg gestopt zijn bij een Mexicaans restaurant voor avond eten.
De volgende dag zijn we lekker gaan ontbijten in het hotel en daarna zijn we naar een grote supermarkt gegaan om wat boodschapjes te halen. In de middag hebben we kaarten gehaald voor de show ‘Zarkana’ in het Aria hotel en zijn we de strip over gelopen. Toen zijn we naar de Fashion Show Mall gereden om daar te gaan winkelen en ’s avonds vroeg gaan eten omdat de show om 7 uur begon. De show was superformiweldigeindigfantacolosachtig! Het was een acrobatische show met allerlei verschillende en verassende acts, echt een show om nooit te vergeten!

Maandag was het dan zo ver, op weg naar San Diego!! Het was een 6 uur lange autorit en we kwamen rond 5 uur aan in ons hotel, Bahia Resort. Het was een super mooi hotel! Na 3 kamers te hebben gezien, besloten opi en omi dat de derde kamer goed genoeg was en zijn we wat gaan drinken in de bar. ’s Avonds hebben we in het hotel gegeten, wat heel erg lekker was!
De volgende dag was een lekkere relax dag, we hebben lekker lang uitgeslapen en zijn toen gaan ontbijten in het restaurant. Helaas was het weer niet zo super mooi in de ochtend, maar op weg naar het winkelcentrum werd het ineens super mooi weer! Het winkelcentrum was buiten en super mooi! Er stonden allemaal bankjes met kussentjes buiten en het was super groot. ’s Middags hebben we wat gegeten bij de Stone Oven, wat erg lekker was en toen we uit geshopt waren zijn we weer terug gegaan naar het hotel. In de namiddag zijn we wat gaan drinken en hebben we lopen tutten in onze hotel kamer en ’s avonds hebben we langs het strand gelopen om te gaan eten bij een Amerikaans BBQ restaurant, wat erg lekker was! Daarna zijn we naar de supermarkt gewandeld en een toetje gaan halen bij de Yogurtland!
Woesndag mocht ik kiezen wat we zouden gaan doen, en dus werd het dierentuindag!!! De San Diego Zoo is een van de grootste dierentuinen in Amerika. Eenmaal in de dierentuin aangekomen zijn we eerst met de bus een rondje rond de dierentuin gereden, wat en mega dierentuin! Na de bus tour wilde ik graag mijn nieuwe favoriete dier gaan opzoeken, de Wombat. De Wombat leeft in Australië en het is zo lief. Daarna zijn we bij de koala beren gaan kijken en de kangoeroes. Na Australië gezien te hebben zijn we de dierentuin door gaan lopen en hebben we olifanten, giraffen, kamelen en nog veel meer dieren gezien. Voor lunch hebben we in een boomhut restaurant gegeten, en daarna zijn we naar de apen gegaan. Op weg naar de apen zagen we nijlpaarden, krokodillen en ijsberen! Daarna zijn we in de rij gaan staan om de panda beer te zien, want die bleek erg populair te zijn. Na de panda hebben we het busje terug naar de ingang genomen en zijn toen terug naar ons hotel gegaan.
Donderdag zijn we met de trolley bus San Diego door gereden. We moesten al vroeg opstaan, omdat de bus ons om half 9 op zou komen halen. Nadat we met de bus naar Old Town gebracht waren hebben we daar even rond gekeken en zijn toen gaan ontbijten in een echte Amerikaanse Diner! Het ontbijt was erg lekker en maar toen moesten we weer door met de trolley naar Horton Plaza, het leuke oude gedeelte van de stad. Daar hebben we rond gekeken en zijn wat winkeltjes in gegaan om vervolgens naar de volgende stop te gaan, Gaslamp Quarter. Daar zagen alle lantarenpalen eruit alsof ze nog gas gebruikte. Op weg naar de trolley stop vond ik de internationale winkel! Dus ben ik even snel naar binnen gerent om mijn Ritter Sport chocolade te kopen! :) Toen zijn we met de bus een rondje gereden om heel San Diego te zien en zijn we wat gaan drinken bij Old Town, waar ze hele leuke oude winkeltjes hadden! Ik kon het niet laten om nog een hoodie te kopen, ook al heb ik er al veel te veel.. Daarna heeft het busje ons weer netjes bij ons hotel afgezet en zijn we ons klaar gaan maken voor het avond eten. ’s Avonds zijn we naar een krab restaurant aan het strand gereden. Het was een heel leuk restaurant, wat voor moest doen als een schuurtje en om het uur deden de serveersters een dansje! Je raad natuurlijk al wat ik die avond gegeten heb; krab, en het was erg lekker!

Vrijdag was het alweer tijd om terug naar Las Vegas te rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een Diner voor lunch en verder hebben we de hele dag gereden. Rond een uur of 5 kwamen we aan en hebben we ingecheckt in ons hotel en zijn we de strip over gaan lopen. We hebben nog wat gedronken en iets kleins gegeten bij een restaurantje op de strip maar we waren allemaal zo moe dat we het niet te laat hebben gemaakt.
De volgende dag zijn we eerst lekker gaan ontbijten bij de Denny’s! Er stond een lange rij, maar het wachten was het waard. Na het ontbijt zijn we eerst naar het Bellagrio hotel gereden om te kijken of we nog kaartjes konden krijgen voor de show ‘O’. Het zat bijna helemaal vol maar uiteindelijk was het gelukt om 3 kaartjes met stoelen naast elkaar te krijgen! Daarna zijn we doorgelopen en hotels langs de strip op gelopen. We hebben nog wat in de Fashion Show Mall rond gekeken en een modeshow gezien en daarna naar het hotel met de bootjes uit Venetië gelopen om de bootjes te bekijken. Daarna was het alweer bijna tijd om avond te eten en zijn we richting de Cheesecake Factory gaan lopen, mama was jarig en die trakteerde! We hebben lekker gegeten bij de Cheesecake Factory en hebben zelfs een gratis ijsje gekregen omdat mijn moeder jarig was! Dit was alweer de laatste avond met opi en omi… Maar wel een avond om nooit te vergeten, want wat een mooie show hebben we gezien!! ‘O’ is een show met water als podium, maar het podium kan zich zo veranderen dat het ook deels water kan zijn of helemaal droog. Het was een fantastische show! Ik heb nog nooit zoiets gezien!
Zondag was het tijd om me terug te brengen naar Logandale, we hebben ontbeten in het hotel en daarna hebben we nog even wat over de strip gelopen. Toen heeft opi me naar de Whole Foods Market gereden omdat ik daar altijd al een keertje heen wilde en daarna zijn we richting Logandale gereden. Eenmaal thuis aangekomen heb ik omi wat van mijn hoodie’s mee gegeven, want die gaan nooit allemaal in mijn eigen koffer passen en daarna was het tijd om afscheid te nemen… Na opi en omi uitgezwaaid te hebben ben ik maar mijn koffer uit gaan pakken en meteen alles gaan wassen want de volgende dag moest ik gewoon weer naar school!
Maandag ging het alarm dus weer om 5.50… Lekker vroeg! De rest van de week is rustig voorbij gegaan. Maandag hadden we een assembly waarbij er een talentenshow was, er waren mensen die zongen, danste of een instrument bespeelde en ze waren allemaal erg goed! Vandaag is het donderdag en papa, mama en Manon zullen nu bijna landen! Morgen uit school komen ze me ophalen en dan gaan we, met Mady erbij, naar het hotel ‘The Golden Nugget’. Daar hebben ze een glijbaan die door een aquarium met haaien gaat, wat heel gaaf schijnt te zijn! Op zondag vliegen we naar Hawaii en ik kan echt niet wachten om ze weer te zien!

  • 25 April 2014 - 11:17

    Omi:

    leuk verhaal Lau, als ik de reis van ons terug lees ben ik er weer. En nu fijn met mama, papa en manon naar Hawaii. Veel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 16258

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: