School, Los Angeles en skiën - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu School, Los Angeles en skiën - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

School, Los Angeles en skiën

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Februari 2014 | Verenigde Staten, Logandale

De tijd vlieg zo snel voorbij! Vrijdag kreeg ik al een email over mijn terugvlucht! Ik vlieg in de vierde wave, van 10 tot 12 juni. Dat betekent dat ik 4 dagen nadat school over is al terug naar Nederland vlieg! Het is moeilijk te geloven dat ik nog maar drie en een halve maand van mijn grote avontuur over heb. Maar het worden zeker weten een paar onvergetelijke maanden. Maar nu over afgelopen maand:

Na mijn eerste schoolweek na de vakantie hebben Mady en ik de hele zaterdag geholpen met het verven van dingen voor Sage en Bronson’s nieuwe kamer. De hele kamer is oranje, groen en licht en donker blauw, het is heel leuk geworden! Nadat we alles geverfd hadden besloten we onze handen te verven. Met blauwe handen als smurfen liepen we rond in de tuin totdat we besloten een grote betonnen paal te bekliederen met onze handafdrukken en namen. Nadat Sage ook een paar handen op de paal had afgedrukt was het tijd om de verf van onze handen te wassen en dat duurde voor eeuwig.. Daarna was het een uur of 4 en was het de perfecte tijd om op jacht te gaan. Dus zijn we snel in de auto gesprongen en op konijnen jacht gegaan. Helaas bracht de jacht niets op omdat de konijnen te snel voor ons waren en het werd al snel kouder dus gingen we snel terug naar huis. Tijdens het avond eten viel Sage van haar stoel af waardoor ze haar enkel zwaar verstuikte. Eerst dachten we dat het misschien gebroken was en dus moesten we naar de Quick Care om het te laten controleren, maar gelukkig was het niet gebroken!
Zondag was het een mooie dag! Mady en ik hebben de halve dag trampoline gesprongen en Sage foto’s van ons in de lucht laten maken met als betaling een Twix van Wally’s.
Op maandag was het Sage haar achtste verjaardag! Dus zijn we allemaal een kwartiertje eerder opgestaan om haar een verjaardagsontbijt te maken, waffels met stroop en scrambled eggs. We hadden er kaarsjes in gestoken die ze uit moest blazen en Leslie had haar geholpen met haar haren voor school. Na school ben ik met Sage en Summer naar de supermarkt gegaan om haar verjaardagscake op te halen en toen was het tijd voor Sage om de kaarsjes uit te blazen! Na allemaal een stukje taart te hebben gegeten was het tijd om de cadeautjes open te maken en daarna was er pizza als avondeten.

Deze week was het ook de semester examen week. En omdat ik vrijdag vrij had genomen om naar Los Angeles te gaan moest ik alle toetsen deze week inhalen… Op maandag had ik physics gedaan en op dinsdag was er fotografie op woensdag was het extra druk met drie examens: US history, graphic design en Engels. Tijdens mijn Engels examen liep mijn leraar zelfs even weg en liet me helemaal alleen in het lokaal achter om mijn essay te schrijven. Hij had ons de onderwerpen van de essay’s de week ervoor al gegeven en ik had ze al helemaal uitgetypt dus dat werd een makkelijk examen. Woensdagmiddag moest ik mijn koffer pakken want Donderdag na school zou Chris me naar het vliegveld brengen. Uiteindelijk bleek dat ik eerder weg moest op donderdag en dus heb ik twee examens in de tijd van één gemaakt. Chris pikte me rond half 10 op en zette me rond 12 uur af op het vliegveld. De vlucht was super kort en ging heel gemakkelijk. Ik zat bij het raampje en kon zo over heel Amerika kijken en voor ik het wist was ik in LA. Na wat problemen om Nacinda te kunnen vinden was het ons eindelijk gelukt uit te vogelen dat we op verschillende verdiepingen stonden. Met de bus gingen we van het vliegveld naar Redondo Beach, waar Nacinda woont dit jaar. In Redondo aangekomen gingen we eerst haar fiets ophalen bij de EF talenschool waar ze naar school gaat. Eerst hebben we mijn koffer bij Nacinda thuis afgezet en hebben we even gespeeld met de kleinkinderen van haar hostmoeder en toen zijn we gaan fietsen! Yaaay fietsen, je eigen beetje zelfstandigheid en vrijheid!! We zijn langs het strand gaan fietsen richting de Redondo Beach pier waar we hebben gegeten bij een Chinees restaurantje. Voor het toetje zijn we wat verder gefietst naar de Cheesecake Factory waar we een cheesecake en carrot cake besteld hadden. Daarna zijn we terug naar huis gefietst en hebben we de rest van de avond Netflix in bed gekeken en een plan bedacht hoe we volgende dag naar Disney zouden gaan! Uiteindelijk is het erop uitgedraaid dat we om 5.30 zijn opgestaan om op onze fietsen naar het busstation voor Disney te fietsen. Na driekwartier fietsen hadden we eindelijk het busstation gevonden en was het tijd om een paar uur in de bus te zitten… De weg naar Disney is een vrij rechte weg maar de bus stopt natuurlijk overal en we moesten ook nog overstappen. Pfffff. Het bussen systeem was nogal ingewikkeld en rennend naar de volgende bus dacht ik Darren Criss te zien in zijn auto. Maar het is ons gelukt! Rond half 11 waren we dan eindelijk in Disneyland!!!!

Met onze Minni Mouse oren op zijn we heel Disneyland door gestampt. Eerst zijn we in de bobsleeën gegaan en daarna in ‘it’s a small world’. Toen zijn we naar ‘Toontown’ gewandeld waar we in nog meer attracties zijn gegaan en natuurlijk op de foto zijn geweest met Micky, Minni en Goofy! De dag vloog voorbij en de lijst met attracties die we wilde doen was zo goed als afgewerkt aan het einde van de dag. Een van de laatste attracties die we graag wilde doen waren de Space Mountain en de Indiana Jones. Maar in de rij voor de Space Mountain kregen we de mededeling dat de attractie kapot was.. Ze wisten niet hoelang het ging duren voor hij weer gemaakt was maar het wachten was het waard want de attractie was binnen 20 minuten weer in gebruik! ’s Avonds was het een stuk rustiger dus konden we in sommige attracties zelfs meerdere keren zonder echt in de rij te staan! Na de parade gezien te hebben en alle attracties die we wilde doen gedaan te hebben waren we zo dood op dat we besloten naar huis te gaan. Helaas was dit het eerste moment dat we aan naar huis gaan dachten en reden er geen bussen meer. Of ja, er reden wel bussen maar dan zouden we om 5 uur ’s nachts thuis komen. Dus na een half uurtje op de stoep lopen dubben wat we zouden gaan doen is het gelukt om een deal met de taxi chauffeur te maken om ons voor 70 in plaats van 90 euro naar onze fietsen te brengen. Daarna was het nog een half uurtje fietsen naar huis midden in de nacht maar we hebben het overleeft. We waren allebei dolblij toen we onze bedden zagen.

Zaterdag zijn we naar de film gegaan, naar Saving Mr. Banks. Een hele geschikte film omdat het over Walt Disney ging en Disneyland ook in de film zat. Daarna zijn we nog wat gaan winkelen in het Del Amo winkelcentrum en hebben we frozen yogurt gegeten bij Tutti Frutti. Toen we onze fietsen wilde pakken om weer naar huis te rijden was er een klein probleempje, onze fietsen waren nergens te vinden.. Wat bleek was dat de beveiliging de fietsen had weggehaald omdat ze niet mooi stonden voor het winkelcentrum. Wij konden geen fietsenrekken vinden maar ja we hadden onze fietsen terug.
Zondag zijn we gaan ontbijten bij Denny’s. Ik had heerlijke pecan pancakes en gebakken eiwit en daarna waren we weer helemaal klaar om een dagje te shoppen! Voor we het wisten was de tijd voorbij en na een pauze in de massagestoelen zijn we wat gaan eten bij de Panera Bread. Als toetje zijn we weer gestopt bij Yogurtland, ik heb een verslaving voor frozen yogurt nu.
Ik was vrij op maandag maar Nacinda had gewoon school. Dus ben ik met haar meegegaan naar school. Eerst moest de klas een toets maken en daarna gingen we met z’n alle naar het strand om daar een conversatie opdracht te doen. Na de ‘les’ had Nacinda een tussenuur en dus zijn we gaan brunchen bij een tentje vlak bij het strand. Daarna was het al tijd voor mij om terug te gaan naar het vliegveld.. Nacinda’s hostmoeder en vriend waren zo lief me naar het vliegveld te brengen wat me een hoop tijd scheelde! Op het vliegveld heb ik lekker een cappuccino gekocht en geskyped met mama tot het tijd was te boarden. Rond een uur of 4 was ik weer terug in Las Vegas en zijn we met z’n alle naar de Costco gegaan om boodschappen te doen.

Dinsdag was alles weer normaal en was het tijd om naar school te gaan. Het was de eerste dag van mijn nieuwe rooster en vanaf nu heb ik dus weight training (gewichtheffen) in plaats van foods. Ook heb ik een nieuwe college class: environmental science. Een les over het milieu. Ik hou van mijn nieuwe rooster. Vooral weight training vind ik helemaal super, nu kan ik weer klimmen als ik terug ben zonder al mijn kracht verloren te zijn!

Op zaterdag besloten Mady en ik een carrot cake te maken voor onze ‘half birthday’. Zaterdag was namelijk de 25e en Mady en ik zijn allebei in juli jarig, 6+19=25 dus was het dé gelegenheid een taart te maken. De taart was niet zo mooi maar gelukkig wel heel lekker. En met de laatste stukjes besloten we een taart gevecht te houden! Daarna hebben we een Just Dance party gehouden.

Die vrijdag erop was ik ziek.. Dus ben ik weer gaan slapen in plaats van naar school te gaan en toen ik opnieuw wakker werd voelde ik me gelukkig al stukken beter. Gelukkig maar want uit school zouden we naar Vegas gaan. Alle kinderen gingen naar de verjaardag van hun nichtje Sidney, Summer en Chris gingen uit eten met Summer’s ouders en Sherin en ik mochten gaan doen wat we maar wilde doen. Na Summers ouders ontmoet te hebben, die trouwens heel aardig waren, zijn Sherin en ik gaan kijken bij de bootjes van Venetië in het Italiaanse hotel. Het plan was in de bootjes te gaan maar dat werd nogal duur dus in plaats daarvan hebben we chocolabedekte aardbeien gekocht bij GodDiva. Mmmmmm! Daarna zijn we gaan lopen naar de Cheesecake Factory, wat nogal de trip was. We kwamen uit in een verlaten gang naar een hotel toe waarvan de deuren gesloten waren het was nogal spannend. Maar we hebben het overleefd en zijn de deuren door gekomen. Het is ons zelfs gelukt het restaurant te vinden, dat helemaal aan het einde van het hotel lag. Of je het een hotel kan noemen is trouwens nog wel de vraag, want er zat een heel winkelcentrum in! We hadden allebei lekker zalm besteld en als toetje nam ik een carrot cake! Het plan was een deel mee naar huis te nemen maar uiteindelijk is de taart helemaal op gegaan.. Na Summer en Chris weer gevonden te hebben zijn we terug naar huis gereden. Iedereen bleef bij Sidney slapen dus was het súper stil in huis!
Zaterdag was het tijd voor Sage haar baptism. Dat is een soort doping voor mormonen. Dat was de reden dat alle opa en oma’s gekomen waren. De baptism begon om een uur of 4 in de kerk. Eerst was er een praatje en daarna gingen we in een aparte ruimte waar een grote bak met water stond. En met groot bedoel ik ook groot want het was letterlijk een klein zwembadje. Sage en Chris moesten beide in het water staan en Chris moest Sage onderdompelen in het water. Daarna gingen we in weer een andere kamer waar nog een praatje gehouden werd en toen was het tijd om naar huis te gaan. We hebben met z’n alle avond gegeten en Headbands gespeeld de rest van de avond.
Op Zondag was het tijd voor de SuperBowl! Het was de Broncos vs. the Seahawks en de hele familie was voor de Broncos. Dus besloten we onze gezichten te verven, en grote streep blauw, het midden wit en de andere kant oranje. Toen moesten Mady en ik wat te drinken gaan halen bij Wally’s voor Summer wat nogal een uitdaging was ons omdat niemand onze belachelijke gezichten mocht zien. De wedstrijd zelf was nogal saai omdat ik er niets van begreep en ik heb alleen de reclames gekeken. De Broncos verloren trouwens nogal hard, ze werden dik ingemaakt.

Op dinsdag kreeg ik mijn ‘student of the month award’. Iedereen leraar kiest een leerling waarvan zij denken dat die de student van de maand is en al die leerlingen worden opgehangen op de muur. Mijn physics teacher had mij gekozen! En dus gingen Michelle (die ook student van de maand was) en ik na school onze treat ophalen, een chocolade bar naar keuze! Chris zou ons vandaag ophalen van school en na lunch zijn Leslie en ik hem gaan helpen met de grond van de oude kerk klaar maken voor een nieuwe kerk. Omdat Leslie een tijdje geleden gearresteerd was voor over de weg rijden zijn we helemaal omgereden naar de oude kerk en eenmaal aangekomen hebben we hekken op de aanhanger gesleept en daarna mochten we bomen omver duwen met de grote loader! Ik houd van de grote loader, hij is zo cool om te besturen! Ook vonden we een slang, waar we een poosje mee hebben gespeeld tot hij ons begon te vervelen. Op de terugweg waren we zo koud dat Leslie en ik besloten om samen Chris zijn jas te delen. Hij was groot genoeg dat we er beide inpaste, dus voordeel! Thuis aangekomen moesten we het paard gaan zoeken want die was weggelopen naar de buren. Gelukkig hadden hun het paard in hun veld gezet zodat het niet kon weg lopen en was het makkelijk voor ons hem terug te krijgen.
Woensdag hadden we een hele coole bijeenkomst, het waren allemaal ballroom dansen maar dan modern. Ze waren op muziek van nu en het was heel indrukwekkend om te zien! Uiteindelijk bleek dat het een college was waar je naartoe kan gaan!

Vrijdag was het alweer tijd voor de volgende trip: skieën in Brian head, Utah. Rond een uur of 5 werden we opgehaald door de andere exchange studenten van Las Vegas en na 3 uur in de auto kwamen we aan bij ons hotel, Doubletree Resort. We zaten met bijna alle Moapa studenten in één kamer, wat nogal goed uitkwam want Sherin en ik hadden besloten samen een koffer te delen! Op zaterdag ochtend zijn we na het ontbijt op pad gegaan om te gaan snowtubben. Dat is in een grote band van de berg af sleeën. De baan was erg cool en we hebben ons zo’n twee uur vermaakt met de banden, inclusief warme chocolade melk break. Rond een uur of 1 waren we weer terug bij ons hotel en toen besloten we een wandeling te gaan maken. Michelle was haar handschoenen vergeten dus die ging na de eerste vijf minuten weer terug naar het hotel. Toen bleven Inger, Sherin en ik over. Door de diepe sneeuw zijn we een berg opgewandeld waarbij we tot onze knieën diep in de sneeuw terecht kwamen. Eenmaal terug gewandeld zijn we even in de gym wezen kijken maar die was zo klein dat we er binnen 5 minuten weer uit waren en toen zijn we naar een winkeltje gelopen waar we wat te eten hebben gekocht. Toen was het al weer tijd voor avondeten en na het avond eten hebben we gezwommen in het zwembad van het hotel en de rest van de avond in het hotel rond te hangen.

Zondag ochtend moesten we vroeg opstaan om onze kamers uit te checken en te gaan skiën. Sherin zou eerst niet mee gaan, maar kon nu een kaartje van en meisje dat niet meer wilde skiën gebruik! Ik was de enige die meerdere keren geskied had maar de dag vloog voorbij! We zijn begonnen met de makkelijkere routes natuurlijk en daarna zijn we langzaam moeilijkere routes gaan doen. Na een korte pauze was het plan helemaal naar de top te gaan en vanaf daar naar beneden te skiën. Omdat Michelle de eerste 5 minuten gevallen was en haar ski niet meer aankreeg besloot ik achter haar te blijven en haar te helpen. Niet het beste plan ooit. Ik kon haar de tweede keer helpen haar ski’s aan te doen maar daarvoor moesten die van mij af en toen kreeg ik ze niet meer aan… Of een van de twee lukte niet.. Dus ben ik op één ski naar beneden ‘geskied’ tot ik op een plat stuk stond waar ik m’n ski wel aan kon trekken. Toen was het al weer tijd om de ski’s terug te brengen en terug naar Moapa te rijden. Helemaal doodop zijn we zondag vroeg naar bed gegaan om weer fit te zijn voor de nieuwe week.

Deze week was een lekkere korte week. We hadden maar vier dagen school en nu hebben we een vierdaags weekend! Donderdag hebben Mady en ik een twee gangen diner gehad in Wally’s. We hadden een sandwich gekocht bij Tiffany’s en die in Wally’s opgegeten met een drankje en een strak gedekte tafel. Als toetje hadden we ijsjes en het was een magnifiek diner.
Vrijdag hebben we de hele dag roze dingen gebakken. De dag begon met roze scrambled eggs en daarna hebben we brood gemaakt. Inger en ik hadden Nederlands eten besteld dat vandaag zou komen, met hagelslag vandaar dat ik brood had gemaakt maar het pakketje is er nu nog steeds niet… Na het brood hebben we sugar cookies gemaakt met roze frosting en tekst erop. Daarna roze bananenbrood en roze chocolate chip cookies en toen hadden we genoeg eten voor de volgende 5 jaar.
Zaterdag hebben we opgeruimd en een video gefilmd voor onze eigen reclame. En vandaag hebben we nog een andere video gefilmd. Ook mocht ik vandaag de bobcat rijden! We moesten de aarde verplaatsen om een ‘muurtje’ te maken zodat het irrigatie water niet in de vijver komt en ik mocht de bobcat besturen om de aarde te verplaatsen! Helaas heb ik al mijn huiswerk dus uitgesteld tot het laatste moment: morgen. Morgen wordt dus een fantastische huiswerk dag omdat ik al mijn huiswerk van Hawaii dit weekend wilde doen. Want het is al bijna zo ver, aankomende zaterdag ga ik naar Hawaii!! Ik kan niet wachten!!

  • 17 Februari 2014 - 07:29

    Lies:

    He Laura ik heb weer genoten van je verslag TOP heel veel plezier in Hawai xx

  • 17 Februari 2014 - 11:51

    Omi:

    Wat beleef je veel! Hartstikke leuk hoor. Succes met al je huiswerk xxx

  • 17 Februari 2014 - 18:05

    Monique:

    Aloha!!! Hoop dat je het superleuk hebt op Hawaii, maar dat zal wel.... Jouw jaar kan gewoon niet meer stuk, zoveel leuke dingen als je meemaakt, echt geweldig!!! Ik ben stikjaloers op je....
    Lieve Laura, geniet nog volop die laatste maanden en we zien je weer in Nederland....(Hoop dat je hier weer kan wennen...) Dikke pakkerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 16259

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: