Christmas Break - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu Christmas Break - Reisverslag uit Logandale, Verenigde Staten van Laura Schalkwijk - WaarBenJij.nu

Christmas Break

Door: Laura Schalkwijk

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Januari 2014 | Verenigde Staten, Logandale

De kerstvakantie is over en dit is nu weer mijn eerste week op school, volgende week zijn de semester examens en dan zit het halve schooljaar er al weer op! Ik ben al over de helft van mijn jaar! Maar laten we maar verder gaan waar we gebleven waren..

Op zaterdag 7 december vierde mijn Nederlandse familie Sinterklaas, en ik deed dit jaar nog gewoon mee! Om een uur of 9 begon het feest, via Skype natuurlijk. In mijn pakketje dat ik afgelopen week gekregen had had mijn moeder mijn surprise gestopt die ik de hele week al stiekem open wilde maken. Maar ik heb het niet gedaan! Ik mocht als eerste mijn surprise open maken, mijn vader had mij getrokken en hij had het hele gedicht in het Engels geschreven. De surprise was een EHBO kist om er nog even in te wrijven hoe handig ik ben door te struikelen over een steentje. Daarna mocht Opi zijn surprise openmaken, want die had ik gemaakt. Het was een reisgids die ik zelf in elkaar gezet had en mijn moeder vervolgens uitgeprint had. Twee surprises later moest ik helaas gaan omdat we naar Las Vegas zouden gaan om kerst cadeautjes te kopen. In de auto heb ik nog even geskyped met mijn zusje en toen was het tijd om te shoppeeeeen. We doen met de hele familie een soort van 'Secret Santa' alleen dan weet iedereen wie wie heeft. Het is de bedoeling dat je een cadeautje koopt voor degene die je getrokken hebt voor ongeveer $20. Ik had Bronson getrokken. Dus hebben we de eerste twee uur in de Target doorgebracht opzoek naar cadeautjes voor elkaar, uiteindelijk heb ik het 'Guinness Book of World Records' gekocht voor Bronson en tweehonderdduizend verschillende soorten kerstsnoepjes voor Manon. Toen zijn we naar de Ross gegaan en hebben we daar rond gekeken voor kerst cadeautjes en heb ik een ijs machine gekocht als cadeau voor Chris en Summer. Daarna was het tijd om boodschappen te gaan doen bij de Costco! De Costco is eigenlijk gewoon een mega supermarkt waar ze alles alleen in super grote hoeveelheden hebben. Mady, Sage en ik hadden het ons levensdoel gemaakt om bij alle kraampjes waar je gratis voedsel kon proeven, wat te proeven. We deden redelijk goed en hebben het zelfs voor elkaar gekregen om twee of drie keer bij onze favoriete kraampjes langs te gaan. Uiteindelijk kwamen we een SUPER MEGA TEDDYBEER tegen die ik gewoon moest kopen! Dus werd het Mady en mijn kerst cadeau.
Op zondag hebben we hier Sinterklaas gevierd. Iedereen had een gedicht en een cadeautje. Mama had zelfs cadeautjes gekocht voor de kippen, het paard en de honden! Met pieten mutsen op en al hebben we alle gedichten gelezen en cadeautjes open gemaakt. Het was heel gezellig en leuk om te doen! Iedereen had die afgelopen week trouwens ook al hun schoen gezet en iedereen had een chocolade letter en pepernoten in hu schoenen. Samen met Sage had ik radijsjes neergezet voor het paard en toen ben ik midden in de nacht mijn bed uit geslopen om de schoenen te vullen. De rest van de zondag hebben we onze mega beer ingepakt en andere cadeautjes ingepakt.
Op maandag hadden we een 'Heads Up' party in de slaapkamer van Mady en mij. Heads Up is een spel waarbij je moet raden wat je bent en we hadden zoveel lol om de raarste dingen uit te beelden!

Woensdag ben ik met Michelle mee naar huis gegaan, wat heeft die een mega huis! Ze hebben een eigen mini bioscoop en een zwembad met een glijbaan! Eerst hebben we koekjes gebakken, een soort speciale Duitse kerstkoekjes en toen hebben we een film gekeken in de bioscoop. Die avond ben ik met haar mee gegaan naar het Kerst feestje van haar kerk ward wat ook erg gezellig was. Haar hostzusjes kunnen echt super goed piano spelen en ze hadden speciaal voor het feest een liedje ingestudeerd.

De week voor Christmas Break was het thema week. Op maandag was het 'wear payama's to school day', op dinsdag 'ungly socks and sweater', op woensdag 'baby it's cold outside day', donderdag was 'Christmas character day' en vrijdag 'extreme red and green day'. Maandag was m'n favoriete dag, in mijn pyjama naar school! Op dinsdag was er warme chocolademelk op school maar helaas was ik ziek dus moest ik dat missen… Die woensdag ging ik naar de elementary school (basisschool) om daar te vertellen over kerst in Nederland. Ik heb meer over Sinterklaas verteld dan over kerst, maar de kinderen vonden het erg leuk. Leslie en ik hadden onze zwarte pieten mutsen opgezet en we hadden Sage in en pieten pak gestopt. Iedereen vond het erg leuk en ik kreeg de domste vragen ooit gesteld. Vragen als 'Hoe zeg je boom in het Nederlands?' en 'Hoe zeg je mijn naam in het Nederlands?' maar het was wel grappig. Op de terugweg naar huis liepen we langs een mega opblaas kerstman en gingerbread man en hebben we een fotoshoot gehouden voor het huis.

Op vrijdag zijn Mady en ik thuis gebleven waardoor we lekker al een dag eerder vakantie hadden! We konden niet kiezen of we pannenkoeken of omeletten wilde als ontbijt dus hebben we champignon en spinazie omeletten gemaakt en pancakes (letterlijk we hebben cakebeslag gebruikt ;p). De pancakes waren best lekker maar toen we er champignons en spinazie in deden waren ze een stuk minder lekker… De rest van de ochtend hebben we Mario Kart gespeeld en toen zijn we naar het postkantoor gelopen om Manon haar pakketje te bezorgen. Natuurlijk moest Coper, de sloomste hond ooit die altijd alleen maar slaapt, ons vlogen naar het postkantoor. Gelukkig vond Mady een koord langs de weg dat we als riem konden gebruiken. Toen we weer thuis waren was Michelle al op ons aan het wachten, want we zouden die avond naar Las Vegas gaan! Eerst hebben we de Lion King gekeken en toen zijn we naar Vegas gereden. Summer en Chris hebben Michelle, Mady en mij afgezet bij de Galleria Mall waar we ons de hele avond vermaakt hebben. Eerst hebben we mijn nieuwe Uggs gekocht (jeej! geen kouden voeten meer!) daarna zijn we naar de kerstwinkel gegaan waar we alle raren kersthoeden hebben geprobeerd. Uiteindelijk hebben Mady en ik kerstmannenhoeden gekocht waar we de rest van de avond mee rondgelopen hebben! Na nog meer shoppen was het al zo 9 uur, en waren we super hongerig! Dus zijn we naar de 'food court' gegaan waar we bij de Japanner 'fast food' gegeten hebben, ik had lekker kip met bruine rijst! :) Daarna zijn we nog meer gaan winkelen natuurlijk en toen was het al weer 10 uur en ging het winkelcentrum dicht. Op onze weg naar buiten kwamen we een mega teddybeer tegen (echt mega) dus zijn we onder het koord door gekropen om foto's te nemen met de mega teddy beer. Daarna hebben we nog een massage gehad van de massagestoelen in het winkelcentrum en toen was het alweer thuis om naar huis te gaan. Ik bleef de avond bij Michelle slapen en we hebben de hele avond 'Orange is the New Black' gekeken. Ik had de hele show al gezien, maar hij is zo goed dat het helemaal niet erg is om het een tweede keer te zien. Die volgende ochtend hebben we onszelf omeletten gebakken en daarna zijn we bij de varkentjes gaan kijken. Ze hebben drie varkentjes die ze 'opvoeden' voor de fair. Daar hebben ze een wedstrijd wie het beste varken heeft! De rest van de ochtend hebben we een film gekeken in de bioscoop en toen was het tijd om weer naar Vegas te gaan! Michelle's hostmoeder had een afspraak in Las Vegas en vond het niet erg om ons af te zetten. Dus zette ze ons af bij Paris, waar we eerst een ijsje hebben gegeten bij the Sugar Factory en toen zijn we richting New York New York gelopen, omdat we allebei heel graag in de achtbaan wilde. Naar wat zoeken hadden we de achtbaan uiteindelijk gevonden en hij was superrrrr! :) Toen zijn we naar de Fashion Mall gelopen, of dat was het plan maar we namen uiteindelijk toch maar de bus. Om de rest van de avond te shoppen. Eerst hebben we burito's gegeten en toen konden we er weer tegen aan! Rond een uur of 9 werden we weer opgehaald en de rest van de avond was het weer Orange is the New Black tijd. Zondag ochtend had Michelle's hostmoeder ontbijt gemaakt! Scrambled eggs en blueberry muffins, die erg lekker waren! Om één uur moesten we naar de kerk, want haar gezin is nogal gelovig. Maar na de dienst zijn we naar huis gegaan terwijl de rest nog een les in de kerk volgde. 's Avonds aten we taco's met verse groente en kip en als toetje Cheesecake met ijs! Rond een uur of 8 heeft haar hostvader me naar huis gereden en toen hebben we met z'n alle een film gekeken.

Maandag was de eerste echte vakantie dag, en de vakantie begon goed! We hebben de hele ochtend buiten gespeeld en we hebben een Nerf Gun oorlog gehouden met Bronson, Sage, Mady en ik. Inclusief oorlogs make up natuurlijk. Daarna hebben we een iglo geprobeerd te bouwen van hooi, maar we kwamen hooi te kort dus werd het een halve iglo. Toen hebben we lunch gemaakt om vervolgens onze tosti's en tomatensoep op te eten in onze iglo. Toen was het idee om te sleeën in de vijver de leeg staat en modderig is maar dat werkte niet echt.. Dus hebben we maar een moddergevecht in plaats daarvan gehouden! En toen waren we natuurlijk zo vies dat we moesten douchen.. 's Avonds moesten we nog even snel boodschappen doen en toen kwamen we Candy Crush snoepjes tegen in de super markt, ze hebben hier ook echt alles..

Disndag was het eindelijk de 24e, kerstavond! We zijn vandaag naar de hobbit geweest en de rest van de dag hebben we karamel popcorn en gingerbread men koekjes gegeten. 's Avonds hebben we een groot diner gehad en daarna wilde iedereen naar bed zodat het zo gauw mogelijk kerstochtend zou zijn. Maar eerst mochten we onze pyjama's open maken! Sage, Mady en ik hadden alledrie onesies gekregen!
De regel was dat we niet voor 7 uur de cadeaus mochten openmaken. Dus om 7 uur stipt zaten we allemaal om de kerstboom om onze cadeautjes open te maken. De sokken zaten stamp vol, Summer had de dag ervoor sokken voor Sherin en mij gemaakt! Voor Chris en Summer had ik dus de ijs machine gekocht, voor Leslie een shirt van haar favoriete show the Walking Dead, voor Sherin tekenspullen, voor Mady en mij de mega beer, voor Bronson een duck call van Duck Dynasty en voor Sage een Bop It. Maar er waren natuurlijk nog veel meer cadeautjes! Chris kreeg een tandem en Sage een fiets, Mady een iPod, Leslie een camera, Bronson kreeg het spel Disney Infinity, Sherin een elektrische deken en ik kreeg Bop it, wat ik al heel lang wilde <3
De rest van de dag hebben we met de cadeautjes gespeeld en Mady en ik hebben in onze onesies meteen de tandem uitgetest in de wijk.

Donderdag zijn we weer naar Vegas gegaan, want Leslie had nieuwe broeken nodig en er is nu grote uitverkoop! Ik had alles wat ik nodig had al gekocht dus het enige wat ik gekocht heb was Frozen Yogurt. Hmmmm, heaven on a spoon <3 Daar had ik al zo lang naar verlangd :) 's Avonds heeft Leslie Sage een speciale massage gegeven die eindigde met peper en zout omdat we Sage wilde koken maar toen rende ze weg..
Vrijdag avond waren we een beetje te lang wakker gebleven wat uitliep op Leslie door de ramen probeerde te klimmen en we hebben onze beer geopereerd.

Zaterdag zijn we naar de bibliotheek gegaan en hebben we een kookboek geleend. Daarna hebben we meteen een soort abrikozen rolletjes uitgeprobeerd die erg lekker waren! 's Middags zijn we op konijnen jacht gegaan. We kwamen wel zo'n 30 konijnen tegen maar Bronson, Sage, Mady en ik zijn allemaal zo waardeloos in schieten dat we niet één keer raak geschoten hebben.. Het plan was om die avond op de trampoline te slapen dus zijn we met alle dekens die we konden vinden en warme chocolade melk op de trampoline gaan liggen maar toen kwam Summer ons halen en moesten we toch binnen gaan slapen.
Zondag en maandag hebben we een non stop film marathon gehouden, en lekker niets gedaan.

En toen was het dan alweer dinsdag, de laatste dag van 2013! We hebben de hele ochtend boterkoekjes gebakken en ijs gemaakt met de nieuwe ijs machine. Vuurwerk is illegaal in Amerika, maar gelukkig hebben ze hier het Indianen reservaat waar je het wel kunt kopen. Dus hebben we om 7 uur toen het donker was het vuurwerk uitgetest, er zat best wat mooi vuurwerk tussen! En toen was het aftellen begonnen. We hebben de hele avond Honey Boo Boo gekeken met mega Lays chips (ik denk dat ze hier mega aardappelen hebben ofzo) en toen het bijna 12 uur was heb ik iedereen gedwongen om ‘the ball drop’ te kijken op tv, de live uitzending van de bal in New York die langzaam naar beneden valt in Times Square. Na afgeteld te hebben van 10 tot 0 zijn we naar buiten gegaan om ons laatste vuurwerk af te steken en toen rond 2 uur naar bed gegaan.

Op woensdag hebben we nieuw hooi gehaald voor de iglo met Chris zijn grote loader! Op de heenweg mochten we in de bek van de loader rijden en toen hebben we in de hooibergen gespeeld en zijn van berg naar berg gesprongen. Nadat al het hooi in de loader zat mocht ik het eerste stukje terug rijden! En geen zorgen, de loader is nog helemaal heel! Eenmaal thuis aangekomen hebben we onze iglo afgemaakt en hebben we een target opgezet om onze pijl en bogen op te kunnen schieten! De rest van de dag hebben we met bogen geschoten en ’s avonds hebben we ons eigen brood gebakken. Dat de volgende ochtend al weer op was…

Donderdag was onze eerste verre fietstocht. In de ochtend fietsten Bronson, Mady en ik richting de basisschool maar na 5 minuten brak Bronson’s fiets en moesten we terug met Bronson op het stuur van Mady en half op mijn zadel, gelukkig hadden we de tandem. Eenmaal thuis wilde Bronson niet meer fietsen, dus ging Sage mee. We hadden sandwiches, yoghurt en chips mee genomen en hielden een hele picknick in het park. We fietsten helemaal naar de high school, maar op de terugweg moesten we langs een drukke weg en Sage was moe en kan niet zó goed fietsen. Dus moest Mady op Sage’s fiets langs de snelweg en Sage achterop de tandem terwijl ze niet hoefde te trappen. Eindelijk bij het park aan gekomen hadden we onze welverdiende picknick en op de terugweg hebben we wat te drinken gekocht bij Wally’s.

Vrijdag was alweer de laatste echte dag van de vakantie… Na m’n Insantiy workout was iedereen in de tuin aan het werk, en net toen ik wilde helpen zei Chris dat hij een taak voor mij had. En toen mocht ik de kraan besturen! We hebben al het hout verplaatst en toen vond Leslie oude telefoon kabels waarmee we de rest van de dag op de trampoline armbanden hebben gemaakt. Jaja, het is niet zo super koud hier, of tenminste de meeste tijd kan je gewoon in je korte mouwen shirt rondlopen. ’s Avonds hebben we chocolate chip koekjes gemaakt die allemaal in 5 minuten op waren..

Op zaterdag was het tijd voor het grote fiets avontuur van Mady en mij. We zijn helemaal naar Overton gefietst! Eenmaal op de fiets bleek er een flinke wind te staan en waren we bijna omgekeerd maar we hebben het gehaald! We zijn gestopt bij de Inside Scoop waar we avond hebben gegeten en als toetje een Bananensplit hebben gedeeld! Ondertussen was het al zo koud en donker buiten dat Chris en Summer ons hebben opgehaald met de auto, gelukkig maar want er stond een flinke tegenwind! ’s Avonds hebben we pindakaas gemaakt, dat echt super makkelijk was!
Zondag hebben we de hele dag brood gebakken, eerst een bananenbrood, dat meer een soort cake was. En toen nog een normaal brood, het was de bedoeling dat het voor school was maar we hadden het al op voor het avond eten..

Maandag begon school weer yaaay… En dinsdag kwam mijn Juice Clease eindelijk hier! Daar ben ik woensdag mee begonnen, het komt er eigenlijk op neer dat ik 3 dagen lang sap drink. Volgende week zijn mijn semester examens en vrijdag ga ik lekker naar Nacinda toe in Los Angeles voor 4 dagen!
De volgende maanden zijn een leuk vooruitzicht: In februari skiën en naar Hawaï en in April komen Opi en Omi en dan een weekje later papa, mama en Manon! <3


  • 10 Januari 2014 - 14:10

    Omi:

    tjeetje laura, wat een gezellig verhaal en wat een leuke dingen beleef je. Leuk dat je naar L.A. gaat. Veel plezier!!





  • 10 Januari 2014 - 23:07

    Nicole:

    Drukke tijden Lal, en nu gaat het snel hoor!! Geniet ervan.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 16272

Voorgaande reizen:

08 Juli 2016 - 28 Februari 2017

UNSW Study Abroad @ Sydney, Australia

23 Juli 2013 - 30 Juni 2014

Mijn High School Year @ Moapa Valley

Landen bezocht: